Otkrijte još jednu korist zelenog čaja!

Starije osobe koje redovito piju zeleni čaj sposobnije su voditi samostalni život i neovisnije su od svojih vršnjaka, pokazalo je japansko istraživanje koje je obuhvatilo tisuće osoba.

 
 
 
 
Ilustracija (Foto: Thinkstock)

Yasutake Tomata sa Tohoku University Graduate School of Medicine i njegovi kolege pratili su gotovo 14 tisuća osoba starijih od 65 godina kroz tri godine te uspoređivali koliko piju zelenog čaj i koliko su sposobni ovaljati svakodnevne aktivnosti uključujući oblačenje i osobnu higijenu.

Utvrdili su da su osobe koje su pile najviše zelenog čaja imale najmanje izgleda za razvoj funkcionalnih problema odnosno problema sa svakodnevnim aktivnostima i zadovoljavanjem temeljnih potreba poput oblačenja ili kupanja. Rezultati su objavljeni u časopisu American Journal od Clinical Nutrition. Gotovo 13 posto osoba koje su pile manje od šalice zelenog čaja dnevno imale su probleme u svakodnevnom funkcioniranju u usporedbi sa sedam posto osoba koje su pile najmanje pet šalica zelenog čaja dnevno.

'Konzumiranje zelenog čaja značajno je povezano sa smanjenim rizikom funkcionalnih problema', napisao je Tomata. Istraživanje je pokazalo da su se osobe koje su pile mnogo zelenog čaja u pravilu zdravije hranile te su manje pušile, bile obrazovanije i mentalno aktivnije te su imale manje srčanih i moždanih udara.

Zeleni čaj sadrži antioksidanse koji mogu spriječiti oštećenja stanica koja vode u bolesti. Znanstvenici su do sada proučavali utjecaj zelenog čaja na široki raspon područja od kolesterola do rizika za razvoj određenih vrsta raka ali bez jasnih zaključaka. (Hina)

Ilustracija (Foto: Thinkstock)

  • Ispiši
  • Ocijeni:
  • ( glas(ova))

Komentari ( komentara do sada)

Komentiraj

tvoj komentar:

4933afbd46_60626498 Htio pregaziti policajce, zaustavili ga auto-škola i vozač SUV-a (Video: APTN)

27.5.2012 - Vozača koji je krivim smjerom ulice vozio neregistrirani automobil, policija nije mogla sama obuzdati pa su im pomogli drugi vozači, među njima i vozač auto-škole.

Dnevnik.hr na Facebooku