Mediteranska prehrana za zdravija pluća

  • , 16.05.2007., 09:41
  • Autor: PLIVAzdravlje
  • 0 komentara

Osobe koje se pridržavaju mediteranskog načina prehrane imaju dvostruko manje izglede za emfizem i bronhitis, utvrdili su francuski znanstvenici.

 
 
 
 
Mediteranska prehrana
Mediteranska prehrana

Mediteranska prehrana koja obiluje voćem, povrćem i ribom zbog visoke razine antioksidansa dovodi do smanjenja rizika za razvoj upala u tkivima

Te bolesti koje spadaju pod termin kronična opstruktivna plućna bolest (KOPB) će, prema predviđanjima, do 2020. godine postati treći najčešći uzrok smrti u svijetu.

Istraživanje čije je rezultate objavio znanstveni časopis Thorax je provedeno uz sudjelovanje gotovo 43000 ispitanika, a trajalo je 12 godina.

Utvrđeno je da mediteranska prehrana koja obiluje voćem, povrćem i ribom zbog visoke razine antioksidansa dovodi do smanjenja rizika za razvoj upala u tkivima.

Dodatna pogodnost je smanjena prisutnost šećera i nitrata u takvoj prehrani, dodaju znanstvenici s instituta Inserm.

Već su ranija istraživanja pokazala da su šećer i nitrati povezani sa slabljenjem funkcije pluća.

Uz pomoć dodatnih analiza je potvrđano da mediteranska prehrana može rizik za pojavu KOPB smanjiti za 50% i kad se u obzir uzmu čimbenici poput dobi i pušenja.

Utvrđeno je i da zapadnjački način prehrane, s povišenim unosom mesnih prerađevina, crvenog i dimljenog mesa te rafiniranog šećera, može učetverostručiti rizik za KOPB.

  • Ispiši
  • Ocijeni:
  • ( glas(ova))

Komentari ( komentara do sada)

Komentiraj

tvoj komentar:

4933afbd46_60626498 Htio pregaziti policajce, zaustavili ga auto-škola i vozač SUV-a (Video: APTN)

27.5.2012 - Vozača koji je krivim smjerom ulice vozio neregistrirani automobil, policija nije mogla sama obuzdati pa su im pomogli drugi vozači, među njima i vozač auto-škole.

Dnevnik.hr na Facebooku