Nasumični radio impulsi

Čudni signali iz dubokog svemira su potencijalno od izvanzemaljaca

Nemojte paničariti - izvanzemaljci možda stvarno pokušavaju komunicirati s nama.

Već zadnjih deset godina astronomi i znanstvenici svih klasa pokušavaju otkriti izvor brzih radio impulsa koji dolazi iz dubine svemira. Brzi radio impulsi su impulsi koje se javljaju povremeno i nasumično, zbog čega se teško otkrivaju i proučavaju. Potpuna je nepoznanica odakle točno kreću i što bi moglo proizvesti tako kratke i oštre signale.

Pročitajte i ovo Ekstremi bogataša - 1 Ekstremne ekspedicije Ovisnost o adrenalinu ili obijesno trošenje? Pogledajte koji su sve pothvati nekih milijardera Ante Radonić Muskovi sateliti Neobične pojave na nebu: "Uvijek je nekoliko satelita blizu Hrvatske, gore ih je već 3000"

Signali bi mogli zapravo biti bilo što - od sudaranja zvijezda do lažnih uzbuna. "Najbizarnije objašnjenje je da je riječ o vanzemaljskim porukama", kaže profesor Matthew Bailes s tehnološkog univerziteta Swinburne, koji je uvelike pridonio ovom istraživanju.

I dok nisu sigurni šta točno znače, zapravo su uspjeli locirati tri potencijalne lokacije izvora. Prvi put su otkriveni 2007. godine i to je zapravo sve što se zna o njihovom porijeklu. Novi programi za teleskop Mongolo koje je dizajnirao Manish Caleb s Australijskog nacionalnog Sveučilišta zaslužni su za taj pomak. "Teleskopom smo otkrili da tri impulsa dolaze iz svemira, ali porijeklo samo jednoga smo uspjeli naći u individualnoj galaksiji", kaže Caleb.