Klimatski obrazac

El Nino bi mogao biti odgovoran za prenošenje ozbiljnih bolesti

Prirodni fenomen El Nino mogao bi biti odgovoran za prenošenje, odnosno širenje bolesti poput kolere, što bi imalo veliki utjecaj na zdravlje ljudi, upozoravaju znanstvenici.

Znanstvenici su utvrdili da se bolest koju uzrokuje vodena bakterija, a koja je primijećena u Latinskoj Americi, širi kad god i gdje god zagrijana voda El Nina dođe u kontakt s kopnom. Studija objavljena u časopisu Nature Microbiology analizirala je kako se nova i izuzetno opasna vrsta kolere pojavila u Latinskoj Americi i to oba puta kada se dogodio i El Nino.

El Nino je globalni atmosfersko-oceanski fenomen koji nastaje kao posljedica klimatskih promjena, odnosno globalnog zagrijavanja. Riječ je o klimatskom poremećaju koji nastaje zbog neuobičajenog zagrijavanja mora na površini uzrokovanog promjenama smjera kretanja zračnih struja u višim slojevima atmosfere. Tijekom proteklih 30 godina pojavile su se nove vrste mikroorganizama u Latinskoj Americi i to u periodima kada se dogodio i El Nino - 1990., 1997. i 2010. godine.

Od epidemije kolere u Peruu je 1990. umrlo čak 13.000 osoba.

'Prema našim saznanjima, tzv. vibrio, mikroskopska bakterija koja je uobičajena u morskoj vodi, može se uhvatiti za veće organizme, kao što su životinjski planktoni i tako putovati oceanom', pojasnio je Jamie Martinez-Urtaza sa sveučilišta u Bathu, a prenosi Daily Mail.

Pročitajte i ovo Djeca u vrtiću Virusi se brzo šire Kako smanjiti broj bolesne djece? ''Četiri su najvažnije stvari, a ovo treba djecu posebno naučiti" Zaražene vjeverice u porečkoj Vjeveršumi Desetak zaraženih Širi se infekcija u porečkoj Vjeveršumi: "Trenutačno je deset bolesnih. Pokušavamo utvrditi izvor zaraze..."