Divovski svemirski suncokret

VIDEO Pogledajte sustav koji će astronomima omogućiti da fotografiraju egzoplanete

NASA priprema sustav koji bi teleskopima omogućio da naprave jasne fotografije egzoplaneta. Radi se o komadu tehnologije koji neodoljivo podsjeća na suncokret, ali bi mogao napraviti revoluciju u našem znaju o egzoplanetima.

NASA je odlučila napraviti sustav koji će omogućiti njihovim teleskopima da naprave fotografije udaljenih egzoplaneta te na taj način omogući astronomima bolji uvid u te udaljene svjetove, neki od kojih možda podržavaju i život ili imaju vodu na površini.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Kraj potrage? Pronađena najizglednija 'nova Zemlja' Slika nije dostupna Nakupljanje prašine i plinova ČUDESNO Prvi put u povijesti snimljeno formiranje planeta

Metoda otkrivanja egzoplaneta posljednjih 15 godina provodila se indirektno, dok se fotografiranje egzoplaneta pokazalo izrazito teškim pothvatom. Sada u NASA-i razvijaju tehniku kojom bi blokirali svjetlost zvijezda, a li ne i svjetlost udaljenih planeta. Ta tehnika naziva prigušenje zvjezdane svjetlosti.

Potraga kreće 2018.: Otkrili novu metodu za otkrivanje izvanzemaljaca

kako bi to postigli, znanstvenici izrađuju ogroman zvjezdani zaslon u obliku suncokreta, koji bi radio zajedno u sustavu sa svemirskim teleskopom. Zaslon bi blokirao svjetlost zvijezda, a teleskop bi nesmetano mogao snimati planete, a fotografije istih ipak bi dale nešto više informacija nego dosadašnje tehnike.

Zašto sustav ima "latice" pojasnio je dr. Stuart Shaklan, glavni inženjer projekta zvjezdanog zaslona iz NASA-inog Jet Propulsion laboratorija (JPL). "Oblik latica, kad se promatra iz daljine, stvara mekši rub i uzrokuje manje iskrivljenje svjetlosti", pojasnio je, a prenosi Daily Mail.

"Manje iskrivljene svjetlosti znači da je sjena zaslona vrlo mračna, tako da teleskop može fotografirati egzoplanete, bez da ga zaslijepi ogromna količina zvjezdane svjetlosti", istaknuo je Shaklan.

Najveći problem predstavlja to kako sustav napraviti da se otvori u svemiru milimetarski točno te da sve latice budu točno na svojem mjestu.

U priloženom videu možete vidjeti kako bi sustav zapravo trebao izgledati u primjeni.