Lansiranje u Virginiji

Sve spremno za probni let privatne rakete koja bi trebala opskrbljivati ISS

Obavljaju se posljednje pripreme za lansiranje privatne rakete Antares, izgrađene za potrebe NASA-e, a koja je bi u budućnosti trebala prevoziti zalihe na Međunarodnu svemirsku stanicu.

Američka privatna tvrtka Orbital, koja za potrebe NASA-e treba prevesti nove zalihe na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), u srijedu navečer obavit će probni let rakete Antares s novouređenog komercijalnog svemirskog centra u Virginiji, objavili su američki dužnosnici.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Fascinantni prizori 37 fotografija Zemlje iz svemira koje morate vidjeti! Slika nije dostupna Snimka iz svemira FOTO Čarobni izlazak sunca kod Uskršnjeg otoka

Tvrtka Orbital Sciences Corp. planira lansirati 40-metarsku raketu Antares iz novoizgrađene atlantske svemirske baze smještene u NASA-inu centru Wallops na otoku Chincoteague u Virginiji.

>> AUDIO Poslušajte zvuk svemira odmah nakon Velikog praska

Raketa će u orbitu transportirati 3.800 kilograma tešku lažnu kapsulu sličnu letjelici Cygnus koja će debitirati na Antaresovom drugom letu ovog ljeta i prevesti teret na Međunarodnu svemirsku stanicu.

Poput druge privatne svemirske američke tvrtke SpaceX iz Kalifornije i Orbital Sciences je izgradila transportni teretni brod u suradnji s NASA-om. SpaceX je nakon testnog leta u dva navrata već prevezao zalihe na svemirsku postaju u okviru ugovora vrijednog 1,6 milijarde dolara.

U dodatku na 288 milijuna dolara vrijedan ugovor s NASA-om za razvoj Antaresa i Cygnusa, Orbital je potpisao i 1,9 milijarda dolara vrijedan ugovor o transportu tereta za svemirsku postaju.

Međunarodna svemirska postaja je 100 milijarda dolara vrijedan istraživački laboratorij koji leti na visini od oko 400 kilometara iznad Zemljine površine. SpaceX je uspio s američkom vladom potpisati i ugovor o transportu astronauta na postaju.

"Uvjereni smo da će probni let biti uspješan i da će nakon toga uspješni prvi put do svemirske postaje pomoći u našem poslovanju", kaže Frank Culbertson, izvršni potpredsjednik Orbitala i bivši astronaut.

Tvrka je planirala probni let Antaresa još prije godinu dana no do odgode je došlo zbog problema s gradnjom i odobrenjima za svemirski centar u Virginiji. Iz baze u Virginiji NASA je do sada redovito lansirala manje suborbitalne rakete, balone za let na velikim visinama i zrakoplove u znanstvene svrhe. Lansiranje Antaresa bit će lansiranje dosad najveće rakete s toga otoka.

Cilj testne misije je simulirati prijevoz tereta u orbitu na oko 258 kilometara visine što će pokazati sposobnost rakete da poleti i da obavi 'istovar' tereta. Testna kapsula trebala bi ostati u orbiti oko dva tjedna, a nakon toga gravitacija će je početi privlačiti Zemljinoj površini pa bi trebala izgorjeti u atmosferi.

Za razliku od kapsula SpaceX-a, koje se vraćaju na Zemlju netaknute, Cygnus će poput ruskih, europskih i japanskih transportnih letjelica izgorjeti u atmosferi nakon što transportira teret.

Orbital vjeruje da bi Cygnus nakon što se odvoji od Međunarodne svemirske postaje mogao ostati u orbiti oko godinu dana i u tom razdoblju služit će kao platforma za znanstvene instrumente i eksperimente. (Hina)