izvanredna

Milanović: "Ovo je priprema za državni udar. To im neće proći, nemojte se bojati!"

Šest godina proučavanja

FOTO Otkrivena supernova koja je srušila dva rekorda

Nedavno otkrivena supernova, možda je oborila dva kozmička rekorda, kao najsjajnija i najudaljenija eksplodirajuća zvijezda dosad pronađena.

Čak više stotina puta je supernova po nazivu SNLS-06D4eu svjetlija od tipičnih supernova. Osim toga, nalazi se na udaljenosti od 10 milijardi svjetlosnih godina od Zemlje.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Nevjerojatna 3D simulacija VIDEO Astronomi rekreirali 13 milijardi godina evolucije svemira Slika nije dostupna Astronomski rekord Znate li što je z8_GND_5296 ?

Astronomi koji su otkrili navedenu supernovu, vjeruju kako su otkrili novu vrstu tih umirućih zvijezda, koju su prozvali "supersvjetleće supernove", prenosi National Geographic.

VIDEO SPEKTAKULARNO: NASA zna kako spojiti dugu i Sunce

Prvi put astronomi su SNLS-06D4eu uočili još prije šest godina kao sićušnu ultraljubičastu točkicu i nisu bili sigurni što su to otkrili. Njezina ekstremna svjetlost nije se mogla objasniti niti jednom postojećom teorijom o supernovama. Generalno se vjeruje kako supernova nastaje kad zvijezda ostane bez nuklearnog goriva u svojoj jezgri, što uzrokuje njezino kolabiranje u oblik neutronske zvijezde ili crne rupe.

Novi model kojeg su razvili astronomi u studiji, predvođeni D. Andrewom Howellom sa Sveučilišta Kalifornija u Santa Barbari, sugerira kako visoko magnetizirane i brzo rotirajuće neutronske zvijezde ključni preci supersvjetlećih supernova, pružajući dovoljno energije za stvaranje takvih eksplozija u svemiru.

Svemir je bio star tek četiri milijarde godina kad je nastala navedena supernova, a Howell vjeruje kako se radi o ekvivalentu dinosaura među supernovama.