Nije više znanstvena fantastika

Dokazano je da vrijeme može teći unatrag!

Naša prošlost utječe na našu sadašnjost koja mijenja našu budućnost. Ali kad bi se vrijeme ponašalo poput prostora, ne bi li budućnost isto tako trebala utjecati na prošlost i sadašnjost?

Izvanredna nova studija sugerira da je moguće da budućnost utječe na prošlost i sadašnjost, a dokaz toga primjećen je u svijetu kvantne mehanike.

Pročitajte i ovo Ilustracija Gotovo je ljeto u proljeće DHMZ se oglasio zbog velike promjene vremena i zahladnjenja: "Pratite upozorenja na opasne pojave" Ilustracija Crveni meteoalarm Stiže velika promjena vremena, ponegdje će padati i snijeg: U jednom dijelu Hrvatske vrijeme će biti izuzetno opasno

Znanstvenici iz SAD-a osmislili su seriju novih eksperimenata kako bi ispitali kvantno-mehanička svojstva samostalnih čestica. Te čestice su u stanju koje ne samo da je nepoznato, već je potpuno nedefinirano dok se ne izmjeri.

Samo mjerenje tih čestica ih forsira da kolbiraju u određeno stanje, definirano stanje, baš kao što je to dokazano i u kontroverznom misaonom eksperimentu Shröedingerove mačke.

Profesor Kater Murch sa sveučilišta Washington otkrio je da se, poznavajući budući ishod čestice, njezino stanje mijenja u prošlosti. Bez tog znanja, njezino nedefinirano stanje ostati će vrlo vjerojatno nepromijenjeno. Drugim riječima, poznavanje budućnosti može promijeniti prošlost.

Murch je koristio tehniku koja mu je dozvolila mjerenje krhkih kvantnih sustava, kako bi dobio uvid u kvantno stanje dvije čestice u različitim fazama njihove evolucije.

Kvantno stanje je otkrio stavljanjem strujnog kruga u mikrovalnu kutiju. U tu kutiju emitirao je nekoliko mikrovalnih fotona, a njihova kvantna polja su interaktivno djelovala sa strujnim krugom. Po izlasku iz kutije, fotoni su sad imali informacije o kvantnom sustavu.

U eksperimentu je Murch koristio jaka i slaba mjerenja. Mjerenja bi skrivao pri svakom novom pokušaju te bi pokušali pogađati skrivene rezultate kalkuliranjem unazad pomoću nečega što se naziva efekt matrice. U osnovi to je računanje unazad, kao da uzmete sve jednadžbe i preokrenete ih naopako.

Izračunom unaprijed i unazad Murch i njegovi kolege bi onda proučavali rezultate pomoću nečega što zovu retrodikcijom. Ono što je zapanjujuće, jest to da je retrodikcija pokazala točnost u 90 posto slučajeva.

Fizikalni račun prema pohranjenom mjerenju prijašnjeg stanja sustava, kojim su provjeravali točnost, pokazao je u devet od deset slučajeva pun pogodak.

To jasno sugerira da vrijeme u kvantnom svijetu teče naprijed i nazad, dok u klasičnom teče samo naprijed. Murch je za Daily Mail to pokušao jednostavno objasniti primjerom ključeva koje zaboravimo negdje u kući, ali se ne možemo sjetiti gdje.

U kvantnom svijetu, ti ključevi postoje u svakoj prostoriji kuće istovremeno, a retrodikcija bi tu mogla pomoći prisjećanju gdje su se oni mogli naći u prošlosti. Kad ih se jednom pronađe u kuhinji, u klasičnom svijetu slijedi katarza i rezolucija u smislu zaključka da su zapravo cijelo vrijeme bili tamo. U kvantnom svijetu stvar je puno zapetljanija.

"Nije još jasno zašto u stvarnom svijetu koji je napravljen od mnoštva čestica, vrijeme ide samo naprijed i entropija se uvijek povećava. No, mnogi ljudi rade na tom problemu i očekujem da će ga riješiti u narednih nekoliko godina", zaključuje Murch.