Neki osnivači tehnoloških kompanija napustili su fakultete kako bi se u potpunosti posvetili biznisu i okretanju milijardi dolara stvarajući proizvode koje koriste stotine milijuna ljudi – poput Billa Gatesa, Stevea Jobsa, Marka Zuckerberga i drugih tehnoloških genijalaca.
Pročitajte i ovo
Milijarda kao standard!
Google u šopingu: Pogledajte koga su kupili za više od milijardu dolara!
Ne žele oglase
Ljuti korisnici prijete napuštanjem Tumblra
Neki su, poput Kevina Systroma, osnivača Instagrama prvo završili fakultet pa se tek onda bacili u ozbiljan biznis, a nova zvijezda tehnološke industrije David Karp ne samo da nije završio fakultet, već je nakon samo jednog razreda napustio srednju školu. Umjesto da je provodio dane s ‘običnim’ srednjoškolcima i s njima uživao u tipičnim tinejdžerskim danima, on je već s 14 godina počeo raditi u jednoj kompaniji, sa 17 je sam živio u Japanu, da bi s 21 godinom pokrenuo Tumblr, blogersku platformu i društvenu mrežu koju je ovog tjedna prodao Yahoou za nevjerojatnih 1,1 milijardi dolara.
Iako se ispisao iz srednje škole i više nije išao na nastavu, treba napomenuti da je on ipak nastavio sa srednjoškolskim obrazovanjem te je učio od kuće i polagao predmete.
Mayer poput Zuckerberga: Yahoo kupuje Tumblr za milijardu dolara?
Ono što je naročito zanimljivo vezano uz njegov prestanak pohađanja nastave jest da mu je ideju o napuštanju škole prvo predložila njegova majka (koja je učiteljica i radi u školi) – ona je bila svjesna da je David malo povučen te da se ne druži s previše ljudi u školi i da puno vremena provodi doma za računalom pa mu je predložila da obrazovanje nastavi od kuće.
S obzirom da je na vrijeme prepoznala njegov talent, sredila mu je stažiranje u firmi Fredator Studios, čiji je vlasnik bio njen prijatelj Fred Seibert koji je za Davida rekao da je bio tipičan sramežljivi 15-godišnjak koji te jedva mogao pogledati u oči, no potpuno bi se promijenio kada je razgovarao sa starijim inženjerima i programerima u toj firmi.
Bio je premlad pa je klijentima lagao o svojim godinama
Nakon što je poduzetnik John Maloney tražio tehničku pomoć za svoju kompaniju UrbanBaby.com, jedan mu je zaposlenik Fredatora predložio upravo Karpa kojem je Maloney povjerio jedan projekt koji je trebao napraviti za nekoliko dana, a David ga je napravio u nekoliko sati. Maloney se oduševio ovim mladićem i imenovao ga tehnološkim direktorom kompanije UrbanBaby.com, a kada je kompanija prodana Cnetu, svoj dio tada je zaradio i Karp.
Sa 17 godinama neko je vrijeme proveo u Japanu da bi se nakon toga vratio u SAD i pokrenuo vlastitu kompaniju za softverski konzalting Davidville. U jednom ranijem intervjuu Karp je priznao da je na početku često lagao klijentima o svojim godinama jer nije htio da saznaju koliko je mlad te je tijekom telefonskih razgovara pričao s dubokim glasom.
Ekskluzivno: Intervju s urednicom Tumblr-a!
Iako je imao kompaniju za konzalting, Karp je sve više postao fasciniran novim oblikom bloganja nazvanim tumblelog koji se odnosi na pisanje kratkih objava na blogu (nekad i samo jedna rečenica) ili samo na objavu fotografija i videozapisa. On je dugo čekao da neka od poznatih blogerskih platformi pokrene platformu za tumblelog, a kako se to nije dogodilo, odlučio je sam pokrenuti takvu platformu i nazvao je Tumblr. David Karp Tumblr je osnovao 2007. godine kada je imao samo 21 godinu te je ovu platformu pokrenuo iz spavaće sobe stana njegove majke.
Nije htio prodati Tumblr, ali 1,1 milijarda dolara promijenila je njegovo mišljenje
Kada je pokretao Tumblr Karp je imao idealistički pogled na ovaj svoj projekt te je rekao kako vjeruje da može ‘pobijediti sustav’ i predstaviti cool proizvod za koji mu neće trebati novac jer će skrenuti pažnju na njegovu konzalting kompaniju od koje će zarađivati. No, s vremenom se u potpunosti posvetio Tumbru kojeg uopće nije htio uspoređivati s konkurentskim mrežama poput Facebooka i Twittera.
'Ne želimo se natjecati s drugima. To je za bankare', rekao je Karp u jednom intervjuu i dodao da na Tumblr ne gleda kao na biznis, već kao na 'platformu za kreativnost' te je kritizirao tradicionalan način online oglašavanja. Umjesto tradicionalnog 'unovčavanja klikova ', on je htio da Tumblr za oglašivače postane mjesto na kojem će promovirati kreativne kampanje zainteresiranim korisnicima.
Tijekom šest godina broj korisnika ove platforme rapidno je rastao, a porastao je i broj zaposlenika u kompaniji koja je postala zanimljiva investitorima koji su s vremenom u nju uložili veliki novac tako da je procijenjena vrijednost Tumblra, a time i Karpa bila sve veća. On se s vremenom morao prilagoditi situaciji te je sve veću pažnju morao posvetiti biznisu umjesto kreativnom stvaranju, a kako su investitori uložili novac u ovu kompaniju, htjeli su saznati način na koji će im se njihova investicija isplatiti, zbog čega je Karp uveo reklame na Tumblr (iako ne tako agresivne kao na Facebooku te nisu donijele veliku zaradu).
Kada je pokretao kompaniju, u intervjuu za Forbes govoreći o dugoročnim planovima za Tumblr rekao je kako ne želi da ih preuzme neka velika medijska kompanija, jer želi ostati neovisan i bez pritiska raditi na kreativnim stvarima. Ipak, dok je imao 21 godinu i tek započinjao s Tumblrom nije mogao očekivati da će njegov projekt jednostavne blogerske platforme postati ovako popularan, a pogotovo nije mogao računati da će se jednog dana pojaviti Marissa Mayer i ponuditi više od milijardu dolara za njegovu kompaniju – što je cifra koja je jača od mladenačkih ideala za neovisnošću i otpora prema velikim korporacijama.
Želi razvijati proizvode koje će koristiti stotine milijuna ljudi
Yahoo je za Tumblr dao 1,1 milijardu dolara, no s obzirom na dotadašnje investitore koji su s vremenom preuzeli veliki udio u kompaniji, Karp nije postao milijarder (kako su prenijeli neki mediji), već njegov udio iznosi 275 milijuna dolara.
Što se privatnog života tiče, Karp je minimalist koji ne posjeduje puno stvari – uopće nema knjiga te ima jako malo odjeće pa su njegovi ormari u stanu poluprazni, a u dnevnoj sobi nalaze se samo kauč i televizor, što je sve što mu treba. Živi s dugogodišnjom djevojkom u stanu u Brooklynu i voli motore te prijatelji za njega kažu da se ne voli razmetati niti pokazivati s novcem i bogatstvom kojeg je stekao tijekom godina.
U intervjuu za Forbes prije pet godina Karp je rekao da mu je životni cilj raditi za Tumblr i za trideset godina te se nada da će i dalje razvijati proizvode koje će koristiti i u njima uživati stotine milijuna ljudi – usprkos preuzimanju od strane Yahooa, Tumblr bi, slično kao i Instagram nakon Facebookove akvizicije, trebao nastaviti s dosadašnjim poslovanjem te bi David Karp i dalje trebao upravljati ovom blogerskom platformom kao i do sada.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook