Napokon je došao i taj dan – danas je počelo javno trgovanje dionicama Facebooka, a iz ove su kompanije jučer objavili da će pustiti u prodaju više od 420 milijuna dionica po cijeni od 38 dolara te namjeravaju skupiti oko 16 milijardi dolara.
Pročitajte i ovo
Žele prikupiti 1,8 milijardi dolara
Velika očekivanja: Twitter danas izlazi na burzu!
Zbog tipfelera
NAJGORA KUPNJA: Koja pogreška burzovnih mešetara!
Cijena dionice stalno raste i trenutačna vrijednost je 42 dolara.
S obzirom da su količina dionica s kojima se danas trguje, kao i njihova cijena zadnjih dana povećani (prvotna cijena iznosila je između 28 i 35 dolara, a sada je povećana na 38 dolara), tržišni analitičari smatraju da postoji iznimno velika potražnja te će vrijednost ove kompanije sljedećih dana rasti – trenutna procjena vrijednosti Facebooka iznosi 104 milijarde dolara.
U AP-u kažu da je Facebook treća najvrjednija kompanija ikad koja će se pojaviti na burzi (vrjednije od njega bile su samo dvije kineske banke) te da će izlaskom na burzu skupiti više novca nego HP i Dell zajedno.
Zuckerberg u strahu – je li Facebook precijenjen?
No, dok je sigurno da će potražnja za dionicama ove kompanije biti jako velika, mnogi se analitičari pitaju kako će Zuckerbergova kompanija opravdati svoju vrijednost. Naime, posljednji financijski izvještaji ove kompanije pokazali su pad dobiti – na BBC-u kažu da je profit Facebooka u 2011. godini iznosio samo oko jedne milijarde dolara, a prema riječima Victora Baste iz Magister Advisorsa, da bi opravdao ovako veliku vrijednost, njegov godišnji prihod trebao bi iznositi između 30 i 40 milijardi dolara godišnje.
Ove brojke predstavljaju deseterostruko povećanje u odnosu na trenutni prihod te se Basta pita odakle će Facebook zaraditi toliko novca.
Kako opravdati očekivanja?
Najveća zarada leži u online oglašavanju te će ove godine broj korisnika Facebooka premašiti milijardu, a s obzirom da korisnici ove društvene mreže ostavljaju podatke koji su iznimno bitni oglašivačima (godine, spol, što vole, lajkaju i slično), jasno je koliki je potencijal ove kompanije koja sa svim tim podacima o korisnicima predstavlja 'zlatni rudnik' za oglašivače.
Ipak, na nedavnom primjeru General Motorsa koji je odustao od oglašavanja na ovoj društvenoj mreži jer ga smatra neučinkovitim, vidimo da ipak nije sve tako savršeno.
Također, veliki problem trenutno predstavlja i mobilno tržište koji donosi puno manje oglašivačkog novca te će Zuckerberg morati pronaći učinkovit način za 'unovčavanje' više od 400 milijuna mobilnih korisnika Facebooka, a neki od ostalih potencijalnih izvora zarade nalaze se i u naplaćivanju izdvojenih objava (npr. platite dva dolara kako bi vašu objavu vidio što veći broj vaših prijatelja), a čak se spominje mogućnost da bi se oglasi s Facebooka mogli prikazivati i na drugim stranicama, ne samo na ovoj društvenoj mreži.
Uložio 300 milijuna dolara u Facebook, a sad mu dionice vrijede 4,5 milijarde
Facebook i njegov izlazak na burzu privukli su veliku pažnju investitora i medija te će, nakon početne navale za dionicama ove kompanije biti zanimljivo pratiti kako će se kretati cijene dionica, ali i kakve će poteze ova kompanija morati vući kako bi zadovoljila investitore koji su u nju uložili milijune i milijarde dolara.
Analitičari upozoravaju kako dugoročno gledano nisu sigurni u isplativost ulaganja u društvenu mrežu. 'Mnogo toga će se događati u budućnosti. Ne bi bilo dobro očekivati da će stalno cvjetati ruže. Bit će kvartala kada vam se brojke neće sviđati. Pratit ćemo što će se dugoročno događati', rekao je Arvind Bhatia, ekonomski analitičar.
Na internetu se čak pojavila i stranica na kojoj se, na temelju predviđanja korisnika Twittera, pokušava pogoditi kolika će biti vrijednost Facebooka prilikom zatvaranja burze te trenutno ta procijenjena vrijednost iznosi više od 135 milijardi dolara.
Dakle, Facebook je startao s vrijednosti od 104 milijardi dolara, a dan bi mogao završiti sa 135 milijardi dolara – što mislite, da li je ova vrijednost Facebooka prenapuhana i može li ova kompanija opravdati tolike milijarde dolara koje će investitori uložiti u nju?
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.