Znanstvena istraživanja

Znanstvenici otkrili: Evo kako HIV izaziva AIDS!

Američki znanstvenici otkrili su osnovni mehanizam koji omogućuje virusu HIV-a da poništi obrambeni sustav i izazove AIDS, a to bi moglo dovesti do novog pristupa liječenju i traženju lijeka za tu bolest koju ima 35 milijuna ljudi diljem svijeta.

HIV se ne bavi aktivnim ubijanjem obrambenih stanica CD4T, nego šteta nastupa kada virus pokuša upasti u te stanice i ne uspije, pa izazove obrambenu reakciju zbog koje se stanice same unište. Ta se vrsta staničnog samoubojstva zove piroptoza.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna OPAKA BOLEST Svjetski dan AIDS-a: U Hrvatskoj dosad odnio 262 života, a u ovoj populaciji raste broj zaraženih Aplikacija Spolno zdravlje (Foto: PR) "Nauči, primjeni, podijeli" Svjetski dan AIDS-a: Mobilna aplikacija za spolno zdravlje

Ti su rezultati objavljeni istovremeno u znanstvenim časopisima Science i Nature, a iz njih se može zaključiti da bi jedan eksperimentalni protuupalni lijek tvrtke Vertex Pharmaceuticals, koji se već testira na ljudima s epilepsijom, mogao promijeniti namjenu i postati novi lijek za AIDS.

"Naše studije bave se temeljnim problemom zbog kojega nastupa AIDS, a to je gubitak stanica CD4T", kaže dr. Werner Greene s Gradstone Institutesa, neovisne biomedicinske istraživačke neprofitne organizacije sa sjedištem u San Franciscu, čiji je laboratorij proveo to istraživanje.

U Zagrebu potvrđeno 10 novih slučajeva HIV-a

Dr. Anthony Fauci, direktor Nacionalnog instituta za alergije i zarazne bolesti, kaže da studija nudi "elegantno" rješenje na pitanje koje muči znanstvenike još od otkrića virusa 1983.

Greene kaže da su godinama znanstvenici mislili da HIV ubija stanice obrambenog sustava tako što ih izravno inficira, otme im DNA i pretvori ih u tvornice za proizvodnju virusa.

Ali tako strada samo malen broj stanica CD4T. U nizu eksperimenata na tkivu ljudske slezene, krajnika i limfnih čvorova uzetih s pacijenata zaraženih HIV-om, znanstvenici s Gladstonea otkrili su da stvarna šteta u infekciji HIV-om nastaje u tzv. "stanicama promatračima", najčešćem tipu CD4T-a.

Rusija: OTKRIVEN novi soj HIV-a, širi se 'zapanjujućom brzinom'