ZNAČAJNO OTKRIĆE

Svemir ima oko 2000 milijardi galaksija, deset puta više no što se dosad mislilo!

Postojećim teleskopima može se promatrati tek 10 posto galaksija. Stoga se grade novi, golemih zrcala, kao što je onaj u Čileu, promjera 39 metara.

Svemir ima oko 2000 milijardi galaksija, to jest "deset puta više" nego se dosad mislilo, ocjenjuju astronomi u studiji objavljenoj u četvrtak. Astronomi su dosad mislili da svemir ima između 100 i 200 milijardi galaksija.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Nova studija ZNANSTVENICI SVE BLIŽE PRAVOM ODGOVORU Kako nastaju crne rupe? Slika nije dostupna KOZMIČKI PLAVI BALON NEVJEROJATAN SVEMIR Hubble snimio prizor koji ostavlja bez daha

Tim profesora Christophera Conselicea sa sveučilišta u Nottinghamu, u Velikoj Britaniji, dugo je radio na podacima dobivenima uz pomoć teleskopa Hubble, koji su konstruirali NASA i Europska svemirska agencija, ali i drugih teleskopa.

Zatim su pomno izradili 3D snimke i metodom ekstrapolacije došli do broja galaksija u različitim razdobljima povijesti svemira.

Što su galaktike dalje, njihova svjetlost teže dopire do nas. Postojećim teleskopima može se promatrati tek 10 posto galaksija. "Teško je shvatiti da u svemiru još moramo istražiti 90 posto galaksija", rekao je Conselice. "Tko zna što ćemo otkriti kada ih budemo mogli proučavati zahvaljujući novom naraštaju teleskopa?", upitao se u priopćenju objavljenom nakon što je njegovo istraživanje izašlo u Astrophysical Journalu.

Astronomi su uz pomoć novih matematičkih modela zaključili koliko je "nevidljivih" galaksija koje su izvan domašaja teleskopa.

"Ovaj rad će se moći potvrditi tek kada budemo imali goleme teleskope uz pomoć kojih ćemo puno bolje vidjeti ta daleka područja", rekao je François Hammer, astronom u Pariškom opservatoriju i stručnjak za nastanak galaktika.

Europski južni opservatorij (ESO) u Čileu upravo gradi golemi europski teleskop E-ELT (European Extremely Large Telescope) kojega će primarno zrcalo biti promjera 39 metara.