Nastanak zvijezda

Sunce je možda imalo zlog brata blizanca koji je prouzročio katastrofu na Zemlji

Znanstvenici vjeruju da se većina, ako ne i sve zvijezde nalik našem Suncu rađaju s blizancem. Dokazi također upućuju na to da je naše sunce imalo svog blizanca u Sunčevom sustavu, koji bi možda mogao biti odgovoran za lansiranje kometa koji je ubio dinosaure prema Zemlji.

Odavno već znamo da je dinosaure ubio katastrofalan udar kometa, ali što ako je u pitanju bila neka ozbiljnija stvar? Astronomi su otkrili da je naše Sunce možda rođeno s blizancem, koji je vjerojatno bio "zao".

Pročitajte i ovo Može li nas Sunce spasiti od globalnog zagrijavanja? (Ilustracija: Guliver/Thinkstock) Prirodni proces Može li nas Sunce spasiti od globalnog zagrijavanja? Do 2050. ući će u jednu od svojih hladnih faza Ilustracija (Foto: Guliver/Thinkstock) Ipak nismo samo mi krivi Revolucionarno: Otkriveno kako svemir utječe na klimatske promjene i kako zapravo nastaju oblaci

Jedna hipoteza navodi da se svakih 27 milijuna godina zli blizanac, prikladno nazvan Nemesis, vraća kako bi pokrenuo proces uništenja u Sunčevu sustavu. Vjeruju da je zvijezda usmjerila nekoliko meteora prema našem planetu.

Prema istraživanju, znanstvenici su počeli vjerovati da se većina zvijezda rodi s barem jednim blizancem.

"Izveli smo niz statističkih modela kako bismo vidjeli možemo li izračunati relativnu populaciju mladih jednostrukih zvijezda i svih parova zvijezda u molekularnom oblaku Perseus, a jedini model koji bi mogao reproducirati podatke bio je onaj u kojem su sve zvijezde u početku oblikovane kao upareni skupovi,“ izjavio je astronom UC Berkeleya Steven Stahler.

Ovi rezultati mogli bi utjecati na naše razumijevanje toga kako se formiraju zvijezde. Gledajući kako one održavaju ili uništavaju svoje „rodne“ odnose, bolje ćemo razumjeti kako je naš Svemir postao ono što je danas.

„Naš je rad korak naprijed u razumijevanju oblika, ali i uloga koju zvjezdani parovi igraju u ranoj zvjezdanoj evoluciji,“ izjavio je Stahler za Futurism te je također naglasio da to može dovesti i do boljeg razumijevanja nastanka galaksija.