41233
41233
41233
41233
41233

Od 1. srpnja prolaz kroz Sloveniju stajat će oko 260 kuna!

  • , 21.03.2008., 17:44
  • Autor:
  • komentara

Slovenija od 1. srpnja uvodi obveznu naplatu cestarine putem vinjeta.

 
 
 
 
Najfeftinija vinjeta 35 eura i vrijedi pola godine
Najfeftinija vinjeta 35 eura i vrijedi pola godine

Najjeftinija je 35 eura za automobile i vrijedi pola godine. Slovenci nisu predvidjeli nikakve jeftine vinjete samo za tranzit. Gastarbajteri, ostali turisti, ali i Hrvati koji će ići prema Austriji ili Italiji dodatno će biti olakšani za oko 260 kuna! 

Dva vodeća slovenska dnevna lista proglasila su najavljene cijene vinjeta "populističkim potezom" Janšine vlade pred jesenske parlamentarne izbore te, iako priznaju da će novi sustav pogodovati domaćim vozačima, dovode u pitanje i njegovu održivost s obzirom na nepoznanice koje donosi i narasle potrebe servisiranja 3,5 milijarde eura kredita za autoceste.

Ljubljansko "Delo" tako je ocijenilo da vlada desnog centra "popularnim" cijenama jednogodišnjih vinjeta želi osvojiti birače u urbanim centrima, gdje uživa premalu potporu i da se radi o "privremenom eksperimentu" za koji će račun morati snositi sljedeća vlada.

Prema prvim kalkulacijama, dvije trećine godišnjeg prihoda na autocestama, koji iznose oko 220 milijuna eura, sada bi se osiguravalo od vozila u tranzitu, dok bi za domaće vozače vinjete bile mnogo isplativije. Za usporedbu, oni koji se svaki dan službeno voze na relaciji Ljubljana-Maribor ili obrnuto do sada su na cestarinu godišnje trošili oko 800 eura, dok će sada kupnjom jednogodišnje vinjete od 55 eura taj trošak svesti na cijenu jednog spremnika goriva za svoj auto.

Neki komentatori upozoravaju i na moguće reakcije u inozemstvu ili Bruxellesu, gdje bi se novi sustav mogao doživjeti kao diskriminacijska mjera.

Kako upozorava internetni blog "Razgledi", Austrija je vinjete uvela 1996. godine, malo nakon ulaska u Europsku uniju, ali je jednogodišnje i polugodišnje vinjete morala dopuniti i desetodnevnim vinjetama za vozila u tranzitu, koje slovenska vlada zbog osiguranja potrebnih prihoda na cestama želi izbjeći. Iako europska direktiva regulira cestarine samo za teretni promet, nije poznato kako će na uvođenje vinjeta reagirati Bruxelles. Uz to, pišu "Razgledi", može se dogoditi da će neke države poput Italije, Njemačke, Češke, Austrije i Slovačke postaviti pitanje je li pošteno da njihovi građani u sezoni za turistički tranzit preko Slovenije plaćaju onoliko koliko plate vinjetu za polugodišnje korištenje cesta u Austriji. 

Sadašnje kalkulacije slovenske vlade računaju najviše na povećanje prihoda od tranzita osobnih vozila na nekim "turističkim" pravcima, primjerice između Šentilja i hrvatskog graničnog prijelaza Macelj.

Komentari

Na stranicama portala DNEVNIK.hr omogućeno je čitateljima da iznose svoje komentare i stavove o objavljenim informacijama. Komentari i stavovi čitatelja ne odražavaju stajalište ili mišljenje portala DNEVNIK.hr, novinara ili nakladnika informacija u odnosu na koje se iznose. Za posljedice objavljenih komentara i stavova odgovaraju isključivo čitatelji te se čitatelji upozoravaju da na portalu DNEVNIK.hr nije dopušteno objavljivati nedopuštene sadržaje poput neistinitih, uvredljivih, klevetničkih ili na drugačiji način nezakonitih sadržaja. Navedena zabrana obuhvaća i zabranu kršenja tuđih prava intelektualnog vlasništva i korištenje tuđih osobnih podataka. Na stranicama portala DNEVNIK.hr nije dopušteno poticati, pogodovati poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju po bilo kojoj osnovi (na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije) te antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih totalitarnih režima. Redakcija portala DNEVNIK.hr ima pravo odmah po saznanju za nedopušteno djelovanje ili podatak ukloniti sporni sadržaj ili mu onemogućiti pristup, a za sve posljedice odgovara osoba koja je obavljala nedopuštenu djelatnost ili postavila sporni sadržaj na stranicu.



DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se