"SVEMIRSKI SPEKTAKL"

Pogledajte predivnu fotografiju planeta izvan našeg Sunčevog sustava

Fotografije egzoplaneta (planeta izvan našeg Sunčevog sustava) tek su se nedavno počele pojavljivati, no znanstvenici su uvjereni kako će ih u budućnosti biti još više.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Kraj potrage? Pronađena najizglednija 'nova Zemlja' Slika nije dostupna Nakupljanje prašine i plinova ČUDESNO Prvi put u povijesti snimljeno formiranje planeta

Na stranici manyworlds.space objavljena je animacija koja prikazuje četiri planeta veća od Jupitera kako kruže oko mlade zvijezde HR 8799, a nastao je spajanjem fotografija koje su nastale tijekom perioda od sedam godina u W.M Keck opservatoriju na Havajima.

Na animaciji se naravno ne mogu vidjeti pune orbite, za što će trebati godine prikupljanja podataka. Istraživači sa sveučilišta uvjereni su kako su četiri planeta u rezonanciji jedni s drugim.

Zvijezda HR 8799 već je imala ključnu ulogu u razvoju snimanja direktnih fotografija egzoplaneta. Prvi su put objavljene fotografije tri od ukupno četiri planeta 2008. godine.