Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Pozivi građani

NORAD: Rekordan broj upita za Djeda Božićnjaka

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Zapovjedni stožer sjevernoameričke zračne i svemirske obrane (NORAD) priopćio je u utorak da je ove godine primio rekordan broj poziva znatiželjne djece i odraslih koji su se raspitivali kada će Djed Mraz stići do njihove kuće, prenosi Fox News.

Glasnogovornica NORAD-a Stacey Fenton izjavila da su do ponoći u utorak po mjesnom vremenu odgovorili na više od 110 tisuća poziva, odnosno na četiri tisuće više nego rekordne prošle godine.

Pročitajte i ovo Pretučen muškarac odjeven u Djeda Mraza Pokajao se Vojnik koji je pretukao Djeda Mraza ide u zatvor: Pogledajte koliku je kaznu dobio Slika nije dostupna Nanio mu teške ozljede Ispitan vojnik koji je brutalno nogom udario mladića odjevenog u Djeda Mraza: U Državno odvjetništvo stigao u lisicama

>> VIDEO Djed Božićnjak skočio u akvarij zoološkog vrta i uredio drvce

Praćenje Djeda Mraza na njegovu putu oko svijeta višedesetljetna je tradicija NORAD-a. Američka protuzračna obrana inače je vrlo ozbiljna služba zadužena za zaštitu SAD i Kanade i opažanje zračnih napada i lansiranja nuklearnih projektila. No kao i svake godine od 1955., njezini se moćni radari i sateliti koriste i u "prave" svrhe.

Nakon jučerašnjeg polaska sa Sjevernog pola, sanjke Djeda Mraza najprije su primijećene nad otocima u Tihom oceanu. Potom se uputio prema Aziji, Bliskom istoku, Europi, Africi te Sjevernoj i Južnoj Americi. Treba mu 24 sata da obiđe cijeli svijet i posjeti svaku obitelj, a posao je završio oko 10 sati po srednjoeuropskom vremenu u utorak.

Suprotno tajnovitosti koja ga okružuje, Norad se čak upustio i u objašnjenje toga kako zna gdje se Djed Mraz nalazi svakog trenutka. Riječ je o tome da "crveni i sjajni nos soba Rudolfa šalje infracrveni signal koji hvataju naši sateliti i tako ga lociraju".

NORAD-ov angažman oko Djeda Mraza počeo je 1955. kada se u reklami robne kući Sears, Roebuck & Co djecu pozvalo da ga izravno nazovu na određeni broj telefona. Broj u reklami je, međutim, sadržavao i jedan 'tipfeler'. Umjesto broja privatnog Djedovog telefona djeca su tako dobila broj Kontinentalnog zapovjedništva zračne obrane, prethodnika NORAD-a.

NORAD u ovom opsežnom i važnom poslu poslu oslanja na partnere i volontere. Ove godine ih je bilo više od 1200, a centar cijele operacije je u zračnoj bazi Peterson u Coloradu. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene