'Škare'

Znanstvenici predstavili novi pristup u liječenju AIDS-a

Njemački znanstvenici u laboratoriju su uspješno testirali genetsko liječenje za virus koji uzrokuje AIDS.

Njemački znanstvenici objavili su kako su uspješno u laboratoriju testirali genetsko liječenje za virus koji uzrokuje AIDS.

Pročitajte i ovo Hrvoje Krešić, Marija Miholjek i Saša Kopljar Sve se mijenja iz sata u sat Istraživanje Dnevnika Nove TV: Kako su svi šokovi i preokreti utjecali na građane? Evo što misle o Milanoviću, Plenkoviću i izborima Slika nije dostupna zaraženo pri rođenju Obećavajuće vijesti: Dijete iz Južne Afrike izliječeno od HIV-a?

Znanstvenici su razvili svojevrsne škare koje na staničnoj razini mogu izrezati genetski materijal iz virusa HIV-a u zaraženim stanicama pacijenata.

Tim predvođen Joachimom Hauberom s instituta Heinrch Pette u Hamburgu i Frankom Buchholzom s dresdenskog tehnološkog sveučilišta objavio je rezultate u časopisu Nature Biotechnology.

"Istraživanje je obećavajuće", kaže Armin Schafberger iz njemačkog AIDS-Hilfe programa.

Znanstvenici ističu da je ključna prepreka u sljedećoj fazi istraživanja na čovjeku to što kod genetskih intervencija postoji rizik od pojave raka u srednjoročnom ili dugoročnom razdoblju.

"Ako istraživanje bude uspješno to ne znači da bolesnici više neće imati HIV", kaže Schafberger.

"Radi se o bazičnom istraživanju, testirano je u pretkliničkoj fazi najboljim raspoloživim metodama", kaže profesor Boris Fehse iz hamburške sveučilišne bolnice koji nije sudjelovao u istraživanju.

On ističe da su stanice CD-4 ljudskog imunog sustava, korištene u istraživanju, glavna meta HIV-a, ali nisu i jedine koje taj virus napada.

Ukoliko sve prođe dobro ispitivanja na ljudima mogla bi trajati između pet i deset godina. (Hina)