Ne i definitivna potvrda

JUPITEROV MJESEC EUROPA - NASA predstavila novi dokaz o postojanju vodenih gejzira

Svemirski teleskop Hubble otkrio je nove dokaze o postojanju oceana pod ledenim omotačem Jupiterovog satelita - Europe.

Najnoviji podaci s teleskopa Hubble, koje je NASA objavila u ponedjeljak, značajni su jer je Europa, sa svojim ogromnim oceanom ispod površine predstavlja najizglednije mjesto za pronalazak mikroba izvan Zemlje.

Pročitajte i ovo Hidrant u Islamu Grčkom - 1 Još bez priključka Mjesta Zadarske županije napokon ušla u 21. stoljeće: Stigla je voda, no i dalje se čekaju priključci Ilustracija Poslano upozorenje Zamućen izvor rijeke u Dalmaciji: "Prokuhavajte vodu za piće"

Hubble je najnovije podatke dobio tako što je promatrao Europu u trenucima dok je prolazila ispred planeta Jupitera. Teleskop je promatrao Jupiterov satelit u ultraljubičastom spektru, kako bi pratio da li se svjetlost divovskog planeta upija u materijal koji izlazi iz površine tog mjeseca, prenosi BBC.

Hubble je na taj način Europu promatrao deset puta, a od tih deset, triput je uočio "tamne prste" kako se izdužuju s obzora tog mjeseca prema van.

"Ne tvrdimo da smo potvrdili postojanje tih gejzira, nego da smo radije doprinjeli dokazima da takva aktivnost zapravo postoji na Europi", rekao je William Sparks, vodeći astronom na studiji koju je NASA predstavila.

Studija sugerira da ti gejziri dosežu visinu i do nekoliko stotina kilometara iznad Europe, prije nego li izbačeni materijal padne nazad na površinu. Procjenjuje se da svakih osam minuta Europa u svemir izbacuje količinu vode koja bi ispunila jedan olimpijski bazen.

Ono što je znanstvenicima jasno, jest da je ta aktivnost na Europi sporadična, a tek moraju otkriti zašto je tome tako.

Europa inače nije jedini satelit u Sunčevom sustavu, iz kojeg izbijaju vodeni gejziri. Isti su otkriveni i na Saturnovom mjesecu Enceladusu. Svemirska sonda Cassini, koja se nalazi u orbiti oko Saturna, čak je i proletjela kroz jedan od gejzira da isproba dio njegovog kemijskog sastava, no nije imala i mogućnosti oktrivanja mikroba.

I NASA i ESA planiraju poslati sonde u prelet pored Europe, a novi dokazi o postojanju vodenih gejzira tamo, samo su dodatan poticaj.