Traže se znakovi života

NASA otkrila 10 novih planeta nalik Zemlji

NASA je objavila otkriće 219 novih planeta izvan Sunčeva sustava, od toga ih je 10 nalik Zemlji. Svemirska agencija kaže kako ova najnovija otkrića imaju "značajan utjecaj u potrazi za znakovima života" u drugim dijelovima svemira.

Navodi se kako postoji 10 „stjenovitih“ planeta poput Zemlje koji su unutar solarnog sustava „Zlatokosna zona“. Planeti nisu ni preblizu ni predaleko od svoje zvijezde, stoga nisu prevruće, ali ni prehladne da nema tekuće vode.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna U zviježđu Labud Kepler pronašao signal prvog egzomjeseca izvan našeg Sunčevog sustava? Slika nije dostupna Hrvatski astronomi "Lijepa priča za pisce SF-a, ali za obične ljude i nije neka senzacija"

Prisutnost vode uvijek se vidi kao ključni čimbenik za postojanje života.

U tweetu NASA je navela: "Znanstvenici koji su koristili @NASAKepler identificirali su 219 potencijalnih novih svjetova!"

S ovim otkrićima, uz pomoć Keplerova svemirskog teleskopa, ukupan broj mogućih egzoplaneta – planeta izvan Sunčeva sustava – porastao je na više od 4.000.

„Ovaj pomno izmjeren skup je temelj za početak rješavanja jednog od najtežih pitanja astronomije – koliko u našoj galaksiji postoji planeta poput Zemlje?“ izjavila je Susan Thompson, istraživački znanstvenik na SETI Institutu, gdje traže znakove života u svemiru.

U priopćenju NASA je također izjavila kako sada ima 4.034 planetarnih kandidata koje su identificirali s Keplerovim teleskopom. Od toga 2.335 je potvrđeno kao egzoplaneti. Od 50 kandidata planeta nalik Zemlji koji su identificirani Keplerom, više od 30 ih je potvrđeno, prenosi Independent.

"Osim toga, rezultati korištenja Keplerovih podataka sugeriraju dvije različite grupacije malih planeta. Oba rezultata imaju značajan utjecaj u otkrivanju znakova života na drugim planetima."

Mario Perez, Keplerov programski znanstvenik u NASA-i, naglasio je važnost svemirskog teleskopa.
"Keplerov je set podataka jedinstven jer je to jedini takav skup koji sadrži sve planete slične našoj – to su planeti s otprilike istom veličinom i orbitom poput Zemlje", rekao je Perez.

"Razumijevanje njihove učestalosti u galaksiji pomoći će nam formirati dizajn budućih NASA-inih zadataka kako bi se još direktnije i brže mogao pronaći novi planet sličan Zemlji."