Zapanjujući prizori

Naš ''živ planet'' snimljen iz svemira: Ovako se mijenjao posljednjih 20 godina

Promjene Zemlje iz svemira (Screenshots: NASA)
Od kad je NASA 1997. lansirala satelit koji prikuplja podatke o promjenama bioraznolikosti Zemlje, svakog dana dobiva izvještaj o stanju na našem planetu. Zahvaljujući tim izvještajima, napravili su "time-lapse" koji prikazuje kako se Zemlja mijenjala proteklih 20 godina.

NASA je objavila time-lapse video vremenskih prilika na Zemlji u posljednjih 20 godina.

Pročitajte i ovo Odysseus Uspjeh Odiseja VIDEO Američka letjelica sletjela na Mjesec, prvi put nakon više od 50 godina! Slika nije dostupna 25.600 kilometara na sat NASA: Prema Zemlji velikom brzinom juri asteroid, stiže idućeg tjedna

Novi time-lapse načinjen pomoću podataka praćenja života biljki na kopnu i na moru, otkriva kako se naš planet mijenjao tijekom posljednja dva desetljeća.

NASA-in video pokazuje 20 godina stalnog satelitskog praćenja života biljki na kopnu i oceanu iz 1997. do 2017. Prikazano je kako Zemlja ''diše'' u skladu s promjenom godišnjih doba tijekom godine. Na videu se vidi kako snijeg prekriva dijelove sjeverne i južne polutke, rast i smanjivaje zelenih predjela, što prikazuje promjene vegetacije.

Vegetacija na kopnu vidljiva je u bojama - od smeđe koja predstavlja nisku razinu vegetacije, do tamno zelene koja predstavlja bujnu vegetaciju, piše Flipboard.

U oceanu je prikazana populacija fitoplanktona, pri čemu je ljubičastom označena niska koncentracija, a žutom visoka.

U međuvremenu, oblaci mikroskopskih fitoplanktona, odnosno određenog tipa algi, cvjetaju na oceanskoj površini, te pretvaraju vodu i ugljični dioksid u kisik i šećer dok se griju na suncu.

''Ovo je nevjerojatno evokativna vizualizacija našeg živog planeta'', rekao je Gene Carl Feldman, oceonograf u NASA-inom svemirskom centru u Greenbeltu u Marylandu.

''To je Zemlja, to je način na koji diše svaki dan, mijenjajući se sa sezonama, odgovarajući na sunce, na promjenjive vjetrove, oceanske struje i temperature'', kazao je.

SeaWiFS satelit lansiran je u svemir 1997. godine, te mjeri količinu fitoplanktona koji cvjetaju na površini oceana. Podaci koje je prikupio i time-laps vizualizacija koju je složila NASA mogu pomoći znanstvenicima u otkrivanju načina kako ekosistem utječe na promjene okoliša.