Stigle s New Horizona

Nasa objavila spektakularne nove snimke Plutona

NASA je u subotu objavila novu seriju vrlo detaljnih snimaka patuljastog planeta Plutona vrlo visoke rezolucije nudeći znanstvenicima do sada neviđene podatke koje je prikupila sonda New Horizon.

"Ove nove snimke nam nude podrobne detalje o geološkom sastavu Plutona. Snimke u tako visokoj rezoluciji prikazuju raznolikost terena na planetu. Ono što možemo učiniti uz pomoć tih snimki sa znanstvenog stajališta, je naprosto nevjerojatno", kazao je Alen Stern, vodeći znanstvenik istraživačke misije.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Na Saturnovu mjesecu Nova nada u potrazi za dokazom izvanzemaljskog života Slika nije dostupna 8 ili 100? NASA ne odustaje od Plutona kao planeta, no evo i zašto je to bitno

Uz pomoć sonde New Horizon jasno se vide planine, krateri i izglačana ledna polja, kazao je John Grunsfeld, voditelj znanstvenog odjela NASA-e.

Sonda se najbliže približila Plutonu na 12.500 kilometara i prikupila gomile snimaka i drugih podataka, no zbog velike udaljenosti od Zemlje i skromnog prijenosnika na New Horizonu, slanje podataka teče vrlo sporo.

ZNANSTVENIKE ZBUNIO UDALJENI SVIJET 'Ništa poput ovoga nikad nije bilo viđeno'

Svemirska sonda New Horizons koju je NASA lansirala 2006., približila se najviše Plutonu 14. srpnja, a pet mjeseci poslije ona nastavlja svoj put dublje u svemir. Sada se nalazi 167 kilometara od patuljastog planeta i oko 5,2 milijarde kilometara od Zemlje.

Pluton je otkriven 1930. Međunarodni astronomski savez oduzeo je 2006. Plutonu status planeta zbog njegovih malih dimenzija i sada je u skupini patuljastih planeta. (Hina)