Veliko putovanje

NOVA MISIJA Mračni i opasni asteroid krije tajnu nastanka čovječanstva

Američka svemirska agencija (NASA) lansirala je u četvrtak navečer letjelicu čiji je zadatak pronaći odgovore na jedno od najvažnijih pitanja u svemiru.

Letjelica OSIRIS-REx krenula je prema mračnom, potencijalno opasnom asteroidu Bennu, a njezino putovanje trebalo bi trajati sedam godina. Na Zemlju bi se vratila tek 2023. godine s materijalom, odnosno uzorcima prašine s asteroida, uz pomoć kojih će znanstvenici pokušati utvrditi porijeklo čovječanstva. Naime, na asteroidu Bennu nalazi se prašina stara četiri i pol milijarde godina, a nastala je još u vrijeme početka formiranja Sunčevog sustava.

Pročitajte i ovo Ante Radonić, astronom neobična pojava NLO iznad Slovenije: Slučaj neodoljivo podsjeća na svjedočanstva iz SAD-a, evo objašnjenja našeg poznatog astronoma NASA istražuje fenomene - 1 Objava u srpnju NASA-in odbor dosad prikupio oko 800 izvještaja o neidentificiranim zračnim fenomenima

Asteroid, čiji je promjer veći od visine Empire State Buildinga, otkriven je 1999. i utvrđeno je da postoji mogućnost da će proći opasno blizu Zemlje u 22. stoljeću. Iako je rizik za Zemlju vrlo mali, NASA ga i dalje smatra jednim od najopasnijih poznatih asteroida.

NASA-inoj će letjelici trebati dvije godine da doputuje do Bennua, ali njezino putovanje tu ne završava. U rujnu 2018. će usporiti i pokušati pratiti asteroid koji putuje brzinom od 101.000 kilometara na sat, a zatim prodrijeti u njegovu orbitu odakle bi trebala slati fotografije na Zemlju.

Nakon godinu dana, letjelica će uz pomoć robotske ruke dugačke 3.3 metra uzeti uzorak prašine s asteroida, a njihov kontakt trajat će samo pet sekundi. NASA se nada da će tim potezom dobiti najmanje 60 grama, a najviše 2 kilograma prašine i kamenja.

Povratak na Zemlju OSIRIS-RExa počet će u rujnu 2023. godine s dragocjenim materijalom koji bi mogao sadržavati odgovor o porijeklu života na Zemlji, piše CNN.