Veliki Atraktor

NAŠLI SU DOKAZ Našu galaksiju, zajedno s njih još 883, 'usisava' misteriozna kozmička sila

Novi teleskop koji su znanstvenici koristili kako bi 'zavirili' otkrio je na stotine novih galaksija koje je 'skrivala' Mliječna staza.

Znanstvenici su koristili australski radio teleskop, poznat po asistiranju kod slijetanja na Mjesec, kako bi 'provirio' kroz plin i prašinu Mliječne staze. Rezultat - iza Mliječne staze otkrivene su 883 skrivene galaksije od kojih trećina nikad prije nije opažena, piše Space.com.

Pročitajte i ovo Sudar dviju galaksija koji je snimio teleskop Hubble (Foto: NASA) NASA objavila fotografije Impresivan prizor: Snimljen jedan od najblještavijih i najveličanstvenijih događaja u svemiru Slika nije dostupna Iz dalekih galaksija Najmoćnije kozmičke zrake mogle bi pružiti odgovore na vječna pitanja astrofizičara

'Novi pogled na regiju mogao bi objasniti nešto što se zove Veliki Atraktor (galaktički skup Puppis, vrlo veliki skup galaksija, koji se nalazi iza središta Mliječne staze), koji je misteriozna točka u svemiru i čija jaka gravitacija vuče Mliječnu stazu i stotine drugih galaksija snagom ekvivalenta milijun milijardi sunaca', izjavili su znanstvenici u priopćenju. Za taj fenomen znanstvenici znaju od '70-ih godina.

'Mliječna staza je prekrasna i vrlo je zanimljivo proučavati našu galaksiju, ali u potpunosti nam blokira pogled na udaljenije galaksije koje se nalaze iza nje', kazao je glavni istraživač na projektu Lister Staveley-Smith, znanstveni direktor Međunarodnog centra za radioastronomiju (ICRAR) u Australiji.

Novi pregledi otkrili su tri nove koncentracije galaksija - NW1, NW2 i NW3 i dva nova klastera - CW1 i CW2.