Novi pogled

ISPLATI SE ZAVIRITI Prizori kakve nikad nećete pogledati uživo

Svemirsko prostranstvo oduzima dah na koji god način ga promatrali. Nove fotografije Europske svemirske agencije nisu iznimka po tom pitanju.

Na priloženim fotografijama može se vidjeti magnetsko polje naše galaksije, Mliječne staze, a prikazuje i način na koji maglice i oblaci djeluju na to magnetsko polje. Fotografije su napravljene iz podataka snimanja frekvencija satelitom Planck.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Gdje su onda? NOVA STUDIJA Izvanzemaljce tražimo na krivom mjestu Slika nije dostupna Imao vode više nego Zemlja VIDEO Ovo je Mars, ali prije 4,3 milijarde godina

Na jednoj su vidljivi Veliki i Mali Magellanov oblak, dvije najbliže susjedne patuljaste galaksije. Oba oblaka na fotografiji su vidljiva su u žuto-narančastim bojama, s tim da je oblak u sredini fotografije Veliki, a trokutasti oblak u donjem lijevom kutu, Mali Magellanov oblak.

Veliki Magellanov oblak udaljen je od nas 160.000, a Mali 200.000 svjetlosnih godina.

Pri vrhu fotografije, veliki žuti oblak prikazuje međuzvjezdanu prašinu iz sazvježđa Kameleon. U donjem desnom kutu fotografije, gdje prevladava plava boja, područje je najmanje koncentracije kozmičke prašine, prenosi Popular Science.

Na drugoj fotografiji vidljiv je molekularni oblak Orion, a na trećoj magnetsko polje naše galaksije.

Satelit Planck lansiran je u svemir 2009. godine i koristio je instrument za hvatanje niskih frekvencija i visokih frekvencija, kako bi napravio kartu pozadinskog kozmičkog mikrovalnog zračenja u devet frekvencija, prije nego li je ugašen 2013. godine.

Podaci koje je Planck prikupio mogli bi astronomima dati novi uvid u to kako se formiraju zvijezde te bi mogli pomoći i u odgovoru na veliko pitanje o samom početku svemira.