Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Izbori u BiH

Dodik za reklamu stranke potrošio 90 tisuća eura

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Velike bosanske političke stranke na promidžbu i oglašavanje mjesečno potroše 65 prosječniih plaća.

Deset najutjecajnijih političkih stranaka koje se natječu na općim izborima što će se u Bosni i Hercegovini održati 3. listopada trenutačno svakog dana na predizbornu promidžbu i oglašavanje troše po pedeset tisuća konvertibilnih maraka (oko 25 tisuća eura) što je 65 prosječnih plaća u toj zemlji, objavio je u utorak bosanskohercegovački ogranak organizacije Transparency International (TI).

Pročitajte i ovo Ivan Tolj "Mi smo izigrani" General Ivan Tolj: "Ako se nastavi narušavanje položaja Hrvata, morat ćemo vratiti Herceg-Bosnu" Požar u kući, ilustracija Selo Hajković Tragedija u susjedstvu: Dvije sestre smrtno stradale u požaru kuće

Prateći i analizirajući prva dva tjedna predizborne kampanje što je provode deset od 39 stranaka registriranih za sudjelovanje na izborima, TI je utvrdio kako najviše novca za to izdvaja Stranka nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) na čijem je čelu Milorad Dodik.

>> Dodik: Najbolje je da se mirno raziđemo pa da RS bude samostalna

SNSD je za petnaest dana samo za oglašavanje u elektroničkim i pisanim medijima izdvojio 180 tisuća KM (oko 90 tisuća eura), a slijedi Stranka za BiH (SBiH) Harisa Silajdžića s utrošenih 165 tisuća KM (82,5 tisuća eura).

Odmah nakon njih je novoutemeljni Savez za bolju budućnost (SBB) medijskog tajkuna Fahrudina Radončića, koji je za oglašavanje do sada izdvojio 140 tisuća KM (70 tisuća eura) te oporbena Socijaldemokratska partija (SDP) koja je za promidžbu u medijima platila 120 tisuća KM (60 tisuća eura).

Procjena je TI kako će, nastavi li se ovim tempom, do kraja izborne kampanje samo na oglašavanje u medijima stranke potrošiti najmanje milijun eura.

TI također upozorava kako je u Federaciji BiH razvidan razmjer u utrošku sredstava između nekoliko najjačih stranaka, dok u Republici Srpskoj gotovo da nitko ne doseže iznose koje je u stanju izdvojiti SNSD.

'U medijima se ne oglašava niti jedan drugi kandidat za predsjednika RS osim Milorada Dodika', ističe TI.

Nastavljajući svoju izbornu kampanju Dodik je nastavio i s promicanjem programa temeljenog na odvajanju Republike Srpske od BiH. 'Naš stav je jasan: Republika Srpska zauvijek a BiH dok mora", izjavio je Dodik na skupu u Ljubinju održanom u ponedjeljak navečer.

Predsjednica Središnjeg izbornog povjerenstva BiH (SIP) Irena Hadžiabdić izjavila je kako to tijelo koje je nadležno i za sankcioniranje 'jezika mržnje' tijekom predizborne kampanje do sada nije dobilo niti jednu pritužbu na Dodikove istupe kojima dominira secesionistička retorika.

'Mi ni jednu takvu pritužbu nismo dobili a bez toga ne možemo ni pokrenuti postupak', kazala je Hadžiabdić koja je na početku predizborne kampanje izrijekom pozvala sve sudionike da se 'suzdrže od protudržavne retorike'.

Član SIP-a Branko Petrić u izjavi novinarima dodao je kako se to tijelo zapravo i ne kani baviti Dodikovim istupima jer mu to nije posao. 'Nismo mi ni Ustavni sud ni Tužiteljstvo da ocjenjujemo što je to protudržavno djelovanje', kazao je Petrić sugerirajući kako Dodik može zapravo nesmetano nastaviti dosadašnju kampanju bez straha da bi njegova stranka zbog toga mogla biti sankcionirana. (Hina)

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene