453942

BILO JE SLUČAJNO, ČASNA RIJEČ Znanstvenici od CO2 napravili - alkohol

• , 21.10.2016., 07:57
  • Autor:
  • komentara

Znanstvenici su pronašli način kako da od svima najomraženijeg stakleničkog plina, ugljičnog dioksida (CO2), uz pomoć vode, naprave alkohol.

Etanol i ugljični dioksid (Fotomontaža/Ilustracija/Guliver/Thinkstock)

Tim znanstvenika iz američkog Nacionalnog laboratorija Oak Ridge u Tennesseeju razvio je proces pomoću kojeg može CO2 pretvoriti u etanol. Do otkrića su došli, kažu, posve slučajno, prenosi Popsci.com.

Inicijalno je navedeni tim znanstvenika imao namjeru CO2 pretvoriti u metanol, plin koji se ispušta pri vulkanskim aktivnostima i koji otpuštaju i mikrobi. Metanol je za čovjeka vrlo štetan, jer ako ga se unese u organizam, izaziva sljepoću.

Uz malo sreće, američki znantvenici su umjesto metanola dobili bazu svih alkoholnih pića u svijetu te potencijalno otkrili i način kako napraviti još jedan izvor goriva.

Isto tako iznenađujuće bilo je i otkriće da njihova metoda za kemijski preobražaj CO2 treba vrlo malo vanjskog utjecaja, odnosno drugim riječima, riječ je o relativno jednostavnom procesu.

Za konverziju CO2 u etanol bio im je potreban maleni čip, veličine svega kvadratnog centimetra, koji je prekriven sićušnim šiljcima od dušika, promjera svega par atoma i u koji su još ugrađeni sloj ugljika i malena bakrena kuglica na vrhu. Taj se čip uroni u vodu i u istu vodu dodaje se i CO2. Bakrena kuglica služi kao "gromobran", privlačeći elektricitet i pokrećući prvi korak konverzije CO2 i vode u etanol. Ugljikov premaz služi za dovršetak tog procesa.

Šef navedenog istraživačkog tima, Alex Rondinone, pojasnio je otkriće kao obrnuti proces izgaranja - gdje etanol u kombinaciji s kisikom tijekom izgaranja stvara CO2 i vodu, kao i energiju. Dakle, ono što su znanstvenici sad uspjeli napraviti, jest zatvoriti taj energetski krug i stalno koristiti iste resurse u dva odvojena procesa.

Kako su materijali za proizvedeni čip lako dostupni i jeftini, američki znanstvenici vjeruju da se proces može napraviti i na većoj razini i s jednakim uspjehom te da bi čitava stvar i dalje trebala biti jeftina ili barem jeftinija od neke druge alternative.