Temelji za nove terapije

Veliko otkriće: Znanstvenici na čelu s Ivanom Đikićem otkrili kako blokirati Salmonelu

Tim znanstvenika na čelu s Ivanom Đikićem otkrio je nove signalne puteve koji blokiraju infekciju Salmonelom čime su postavljeni mogući temelj za nove terapije.

Znanstvenici sa Sveučilišta Goethe na čelu s prof. Ivanom Đikićem napravili su značajan doprinos interakcije između patogena i ljudskih stanica.

Pročitajte i ovo Ilustracija Pronađena salmonela Povlači se suhomesnati proizvod, provjerite jeste li ga kupili Slika nije dostupna Obavijest DIRH-a Provjerite zalihe! S tržišta povučena omiljena kobasica, pronađena opasna bakterija

U radu koji je danas objavljen u prestižnom časopisu Nature Microbiology znanstvenici su opisali nove signalne puteve koji blokiraju infekciju Salmonelom.

“Kada Salmonela uđe u epitelnu stanicu obično živi skrivena unutar vakuole i luči specifične enzime koji su sposobni potaknuti širenje bakterija, uništavanje stanica crijeva i na taj način uzrokuje gastroenteritis“ objašnjava prof. Đikić.

Ljudske stanice razvile su učinkovite obrambene mehanizme kako bi se zaustavila takva invazija bakterija. Koristeći suvremene metode mikroskopije znanstvenici iz Frankfurta, prvi su pokazali da linearni lanci proteina Ubikvitina predstavljaju signal koji potiče upalni odgovor stanice te smanjuje broj bakterija.

U isto vrijeme, znanstvenici su identificirali enzim Otulin kao važan regulator tih procesa: Otulin je u mogućnosti zaustaviti tu signalizaciju, što je neophodno za preciznu kontrolu upalnog odgovora.

“Kada Salmonela uđe u epitelnu stanicu obično živi skrivena unutar vakuole i luči specifične enzime koji su sposobni potaknuti širenje bakterija, uništavanje stanica crijeva i na taj način uzrokuje gastroenteritis. Ovakva i slična interdisciplinarna istraživanja otvaraju nove mogućnosti za razvoj budućih lijekova koji će ciljano djelovati na patološke bakterije i njihove signalne puteve, a neće ubijati zdrave bakterije u crijevu“ ističe Ivan Đikić.