Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Redovito dobiju i poklone

TROŠKOVI MATURALNE VEČERI PREŠLI 1400 KUNA Što to kupuju hrvatski maturanti?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Čak 10 posto ispitanika bira ljubav kao najveće 'bogatstvo' stečeno tijekom srednjoškolskog obrazovanja.

Jesu li bili dio 'najluđe noći svoje mladosti' i koliko su izdvojili za maturalnu večer, istražio je portal EduCentar na gotovo 150 ispitanika. Poklone dobilo čak 82% ispitanika, a neki postali i vlasnici automobila.

Pročitajte i ovo Ilustracija Sve se istražuje Učenik napravio kaos u školi? Ukrao bocu sa živom iz laboratorija i prolio je po dvorištu Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa - Ilustracija - 1 Sukob interesa Nekim političarima su bili trn u oku, a sad kreću u škole: Zna se i tko je prvi na redu

SNIMKA 'RASTURILA' INTERNET Video pogledan 5 milijuna puta

Čak 90 posto ispitanika bilo je na svojoj maturalnoj večeri. Za razliku od njih, 10% ih nije prisustvovalo večeri jer nisu bliski sa svojim kolegama ili nemaju potrebna financijska sredstva. Većina ispitanika (63%) imala je maturalnu večer u hotelu, dok ih je 28% imalo u restoranu. Svega 2% ispitanika proslavilo je završetak srednjoškolskog obrazovanja u kafiću.

Nema koga nije nasmijao: Osvrt na turiste u Hrvatskoj postao i svjetski hit

Što se troškova same večere tiče, najviše ispitanika (40%) izdvojilo je do 400 kuna. Više od 600 kuna potrošilo je 21% ispitanika, dok ih je 20% izdvojilo do 600 kuna. Do 200 kuna na večeru potrošilo je najmanje ispitanika, njih 19%.

Mladići češće iskoriste 'staru' odjeću, ali kad kupuju troše više

Kada su u pitanju modne kombinacije, većina ih je (68%) kupila novu haljinu odnosno odijelo. Tek 10% ispitanika iskoristilo je neku staru kombinaciju iz ormara, a 6% je odjeću/obuću za maturalnu večer posudilo. Očekivano, mladići su u većoj mjeri iskoristili nešto od prije iz ormara – 25% mladića nije investiralo u novo odijelo, nego je iskoristilo postojeće, dok je isto napravilo svega 5% djevojaka.

Mladi priznaju lošiji uspjeh na faksu i u školi zbog korištenja društvenih mreža

Prilikom kupnje odjeće, mladići su trošili više. Djevojke su za svoju modnu kombinaciju u prosjeku potrošile 606 kuna, a mladići 726 kuna. Po pitanju dodatnih usluga, djevojke su ih daleko više koristile nego mladići, i to većinom usluge frizera i vizažista. Ukupan trošak maturalne večeri u prosjeku iznosi 1406 kuna, a prema spolu nema većih razlika.

Poklon od svojih roditelja i rodbine dobilo je čak 82% ispitanika, najčešće nakit, dok jedna djevojka navodi da je dobila 'stari automobil'.

Srednja škola kao orijentir za buduću karijeru

Na pitanje što im je srednjoškolsko obrazovanje zaista donijelo, podjednaki broj ispitanika odgovara nove vještine i znanja (53%) te nova prijateljstva (53%).

Srednju školu kao orijentir za daljnje obrazovanje navodi 45% ispitanika, dok za 16% završetak srednje škole znači priliku za zaposlenje. Čak 10% ispitanika bira ljubav kao najveće 'bogatstvo' stečeno tijekom srednjoškolskog obrazovanja.

Zaključno, ispitanici se ne slažu s izrazom da je matura 'ispit zrelosti'. U komentarima navode 'da pravi ispit dolazi tek kasnije, na fakultetu ili na samom tržištu rada', ali i da 'položena matura nikako ne znači zrelost, ali vodi k tome'. (Agencija VLM)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene