Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Odlučeno je!

Ništa od monetizacije: Autoceste građanima i mirovinskim fondovima

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Vlada je ipak odustala od monetizacije autocesta.

Premijer Zoran Milanović danas je tijekom 14. susreta Liderovog Kluba izvoznika u koprivničkoj Podravci obznanio kako Vlada ipak odustaje od monetizacije autocesta.

Pročitajte i ovo Zoran Milanović, Andrej Plenković - 3 Večeras u Provjerenom Ako ste ih zaboravili: Plameni jazavac, gojenac, šmrkavac, nilski konj... Nisu to klinci, nego najmoćniji političari u Hrvatskoj Zvonimir Mršić, Zoran Milanović Greška Milanovićev bliski kolega: ''Je li sada svima jasno?''

'Na ovu varijantu idemo samo prema domaćim mirovnicima i građanima', rekao je Milanović. To je jedan od modela koji se već ranije spominjao, a radi se o tome da udio u autocestama dobiju domaći mirovinski fondovi te da se građanima pruži mogućnost kupnje dionica.

'Ako Vlada odustane od monetizacije Zoran Milanović bi trebao podnijeti ostavku'

Odluka o monetizaciji uzburkala javnost: 'Obećanje ludom radovanje'

"Svi znamo kakav je otpor bio kad smo najavili monetizaciju naših autocesta, govorilo se da je to rasprodaja nacionalne imovine. I dalje se ne slažem s tom konstatacijom. No, sada idemo na varijantu samo prema domaćim mirovnicima i građanima", rekao je Milanović u Koprivnici na 14. susretu Liderovog Kluba izvoznika.

Potvrdio je da bi se u toj varijanti državni proračun oslobodio kreditnih opterećenja vezanih uz autoceste, koje iznosi četiri milijarde kuna glavnice te još barem toliko kamata.

"A to bi sve platili upravo građani kroz cestarinu i gorivo u sljedećih 25 godina. Na ovaj način sve obveze preuzeli bi investitori, dakle mirovinski fondovi", rekao je premijer.

Podsjetimo, krajem prošle godine pristigle su neobvezujuće ponude za koncesiju hrvatskih autocesta. Ponude su navodno dostavili investicijska banka Goldman Sachs, zajedno s hrvatskim mirovinskim fondovima, austrijski Strabag i australska Macquarie grupa. Uslijedili su pregovori s ponuđačima, a u travnju su natjecatelji trebali biti pozvani na predaju obvezujućih ponuda, a potom bi bio proveden odabir najpovoljnije ponude.

No, cijeli je taj proces bio u sjeni mogućnosti raspisivanja referenduma na kojem bi se građani izjašnjavali jesu li za monetizaciju. Za raspisivanje referenduma inicijativa "Ne damo naše autoceste" prikupila je dovoljan broj potpisa, a referendumsko pitanje upućeno je na ocjenu ustavnosti.

U međuvremenu, Vlada je detaljno razradila i model B monetizacije autocesta, odnosno model prikupljanja kapitala putem inicijalne javne ponude, gdje bi se 51 posto tvrtke HAC ONC ponudilo domaćim mirovinskim fondovima, zaposlenicima tvrtke i građanima. Po pisanju medija, od tih 51 posto udjela, minimalno 80 posto bi se ponudilo domaćim mirovinskim fondovima, a ostatak građanima. Na taj način prikupilo bi se 1,2 milijarde eura.

Podsjetimo, još krajem prošle godine Vlada je čvrsto stajala iza ideje o monetizaciji autoceste obrazlažući je kao najbolje rješenje za vraćanje kredita kojima su te iste autoceste građene.

U međuvremenu je inicijativa 'Ne damo naše autoceste' prikupila je oko 500.000 potpisa protiv monetizacije.

Što mislite o ovoj odluci Vlade?

Što mislite o ovoj odluci Vlade?

  • Dobar potez, bilo je i vrijeme da otpišu tu ideju
  • Loš potez, trebali su se držati ideje o monetizaciji
  • Ne zanima me monetizacija autocesta

Ukupno glasova:

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene