Brzina kretanja 35 kilometara na sat. Poziv nakon nesreće žurnim službama stigao je za svega četiri i pol sekunde. Dolazak hitne na mjesto nesreće unutar pet minuta. Vatrogasci i policija stigli su nešto kasnije.
'Jedan je uređaj bio u vozilu koje se kretalo, drugi uređaj u vozilu koje je stajalo. Oba su se aktivirala i komunikacija prema centru i prema žurnim službama je uredno prošla', kaže voditelj zagrebačkog Županijskog centra 112 Pavao Britvić.
>> Pacijent spasio život vozaču hitne pomoći!
'Smisao svega je da se spase životi, da se jednim automatskim e-pozivom obavijeste sve nadležne službe, provjeri informacija i dođe do mjesta nesreće', kaže Igor Novačić iz Hrvatskog autokluba.
Sve karike lanca na današnjem testiranju odradile su svoj posao. 'Prva mjerenja koja smo dobili s uređaja u vozilu, tako i s uređaja za zaprimanje poziva u Državnoj upravi, pokazuju da je e-poziv prošao sukladno svim standardima', kaže Krešimir Vidović iz Ericssona Nikole Tesle.
Kontrolirani uvjeti i relativno mala brzina ipak su prouzročili veliku štetu na vozilima. 'Oštećenja vidite kakva su, to je još samo jedan pokazatelj da i pri malim brzinama mogu nastati velika oštečenja i velike ozljede', rekao je Goran Zovak s Fakulteta prometnih znanosti pokazujući oštećenje.
Smanjenje broja smrtno stradalih glavna je zadaća uređaja za brze pozive. 'Europa govori da će ti uređaji spasiti godišnje oko 2.500 ljudi', kaže Pavao Britvić.
Uređaji e-poziva u nove automobile stižu već s prvim danima 2015. godine.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook
-
Iz minute u minutu
Grbin otkrio što će biti s Milanovićem: "Donijeli smo dvije odluke" - stigao odgovor Plenkovića
-
Liste za EU izbore
Raskol u Mostu: Stranku napustili Nino Raspudić i Marija Selak Raspudić?
-
POSTIZBORNA KOMBINATORIKA
Nervozni Penava napao novinarku: "Iz vas izbija neka huja." Izbjegao odgovor na ključno pitanje