Kriza, recesija i političke promjene, nakon Pelješkog mosta mogli bi zaustaviti i dovršetak tunela kroz Biokovo i to nakon što je probijeno oko četiri i pol kilometra, a ostalo tek nekoliko metara koji će biti probijeni do kraja ovog tjedna.
Pročitajte i ovo
Svjetlo na kraju tunela
Stanovnici s nadom gledaju rupu u podnožju Biokova
Kontinuitet za HDZ
Ante Sanader i službeno kandidat HDZ-a za župana
Službenih odgovora na pitanje hoće li se tek tako stati usred posla i znači li to i gubitak novca, od HAC-a nema, no za ovu godinu predviđeno je samo oko 16 milijuna kuna što je dostatno tek za završetak proboja i nužne zaštitne radove. Za konzerviranje, prema preporuci projektanta, a to je ono što bi trebalo napraviti kako bi se ova faza radova osigurala od štete, trebalo bi navodno minimalno oko 30 milijuna kuna. HAC, znači, nije predvidio ni te novce, a u njihovom planu koji je Vlada prihvatila u prosincu predviđa se da se izgradnja nastavi tek iza 2012. Do sada je potrošeno oko 156 milijuna kuna, a da bi se sve završilo izgradile pristupne ceste i opremilo potrebno je znači još toliko. Mnogi pak neslužbeno tvrde da će se u konačnici moglo izgubili puno novaca, gotovo onoliko koliko bi bilo potrebno i za nastavak izgradnje.
Za ugledati drugu stranu ovog tunela nedostaje još samo desetak metara. Sveti Ilija bit će probijen i sa južne strane, a to će biti riješeno već za dan ili dva. U sjevernom dijelu radi se na betoniranju, no što dalje? Kako sada stvari stoje sve će stati jer novaca za daljnju izgradnju nema. Čuli su to i u Zagvozdu gdje se još nadaju kako ipak neće sve stati. Dugačak četiri kilometra i 425 metara kroz Biokovo, povezat će zaleđe s Baškom Vodom. Dugo Zagvožđani, ali i Imotska krajina i cijelo zaleđe čekaju taj brzi izlaz na more. To je jedina nada za razvoj ovog kraja. 'Stali smo i mi ako stane tunel', smatraju Zagvožđani, dodajući kako je od davnina tunel bio njihov san.
Ignoriranje postojećih zakona
Tunel bi mnogo toga, kažu, donio ovom mjestu. Već su svi počeli sanjati o turizmu i koristi koja bi se dobila barem od tranzita. 'Friška riba, posao za djecu, turizam. Tunel znači sve, a jedno psihičko rasterećenje, svi mislimo bit će bolje kad prođe tunel, znači ne mislimo na pobjedu, na jad', rekla je jedna mještanka. Da tunel znači puno za razvoj cijelog područja svjesni su i u Županiji. Kažu, sveti ilija je prioritet. Svjesni da novaca nema i da će sve stati pokušavaju i oni namaknuti kune. Stoga i župan Ante Sanader predlaže da se u financiranje uključi i sama Županija.
'Sredstva koja bi bila predviđena za konzerviranje su nekakva značajna sredstva i ova naša sredstva trebalo bi pomoć da prebrodimo to područje, a svatko ima svoje prioritete, nama je prioritet taj kad govorimo o infrastrukturnim zahvatima u ovoj županiji onda je apsolutno taj proje4kat prioritet', rekao je Sanader.
Župan Sanader sastaje se u četvrtak s direktorom hrvatskih autocesta, kada će razgovarati o ovom prijedlogu. No ni on ne odaje koliko bi za to trebalo novaca i ima li županija toliko. Napomenimo da pravi uvid u stvari i točne iznose ne možemo dobiti. I moramo baratati s neslužbenim informacijama jer službene ne možemo danas dobiti od Hrvatskih autocesta Danas su poručili da s medijima o toj temi ne mogu komunicirati. Pitanje je otkud pravo da se o milijunskim poslovima za koje novci dolaze od poreznih obveznika, jednostavno šuti, pa time i ignorira postojeće zakone.