Obavijesti Video Pretražite Navigacija
U DUBROVAČKOJ LUCI

Ekološki osviješteno čudo i na njemu šefice - dvije Hrvatice: "Ovo sigurno nemate na kopnu!"

Bazen na kruzeru (Foto: Dnevnik.hr)
Bazen na kruzeru (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Paula Klaić Saulačić (Foto: Dnevnik.hr) Paula Klaić Saulačić (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Bazen na kruzeru (Foto: Dnevnik.hr) Bazen na kruzeru (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Divovski kruzer (Foto: Dnevnik.hr) Divovski kruzer (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Kazalište na brodu (Foto: Dnevnik.hr) Kazalište na brodu (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr +6 Zore nadzire (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/11 >>
Kruzer koji je izgrađen prije dvije godine može se pohvaliti zbrinjavanjem otpada kakvo u Hrvatskoj možemo samo sanjati.

"Mein Schiff" 6 jedan je od najmlađih kruzera koji plovi svijetom. Ima više od 20 barova i restorana, bazene, teretane, kazalište, kino dvorane... Dugačak je 300 metara i na njemu je gotovo 3500 ljudi, od čega je 2500 putnika, a 1000 ljudi je u posadi. Dvanaest puta godišnje ovaj brod dolazi u Dubrovnik.

Pročitajte i ovo Cesta prema Srđu - 1 Simbol nebrige Jedina cesta prema Srđu je proširena, ali tek djelomično: Stari problem još čeka rješenje Tomislav Tomašević (Ne)popularni model Sedam novih mjera za odvajanje otpada: Velike promjene na zelenim otocima, pogledajte što će biti s plavim i žutim vrećicama po cesti

Sedam dana krstarenja stoji 1500 eura. Od dvije i pol tisuće putnika na brodu ih je u utorak ostalo tek petstotinjak, a ostali su dan proveli u Dubrovniku i okolici. Kazali su da im se sviđa Dubrovnik, ali im je lijepo i na brodu.

Brod je izgrađen 2017. godine i opremljen je kako bi bio ekološki prihvatljiv. Časnica za zaštitu okoliša Ivana Zore kaže kako je odvajanje otpada stopostotno. "Svo smeće koje imamo na brodu i to ovaj kruti otpad sortira se i procesira. Sve kategorije smeća - to sigurno nemate na kopnu - su strogo raspodijeljene“ objašnjava.

Po cijelom brodu raspoređene su kante za plastiku, papir, staklo, pa čak i za upaljače. Takav sortirani otpad iskrcava se na kopno - dio na odlagališta, a veći dio je spreman za reciklažu. Riješeno je i pitanje štetnih plinova.

"Bilo koja inspekcija da u bilo kojem trenutku dođe i izmjeri, mi smo unutar regulative. Kompletno gorivo je isprano i emisija sumpora u zrak je 0,1 posto", kaže nam Zore.

Brod će u Luci Gruž provesti 12 sati. Ima rješenje i za otpadne vode, koje najviše brinu građane i koje mogu biti velika opasnost za morski svijet.

"Kompletno pročišćavanje. Ono što na kraju izlazi iz broda je voda koja se doslovno može piti, imamo laboratorij dolje, to je voda koja je doslovno pitka i takva voda se ispušta u more. Na udaljenosti 12 milja od kopna", uvjerava nas Zore.

Veliku odgovornost na njemačkom brodu imaju upravo dvije Hrvatice. Dok Ivana Zore brine o okolišu, Gabrijela Malbašić brine za praktički sve drugo.

"Prva poslije kapetana, odgovorna za sve, kako znam reći u šali, za sve za što on nema vremena ili mu se baš ne da. Za cijelo nautičko odjeljenje, bolničko, za zaštitu", objašnjava nam dokapetanica broda.

Od 2020. za kruzing industriju stižu nova, stroža pravila, a ovakvi ekološki brodovi na moru morat će zamijeniti potencijalne zagađivače.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene