Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Priprema tehničkog rebalansa

Svaki građanin je za ceste i željeznice lani dao 1.266 kuna, a još su u minusu!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Dovršava se rebalans za 2013. godinu u kojoj će biti sve manje i manje novca. Posebno kada se radi o državnim tvrtkama, odnosno - državnim subvencijama.

Svaki građanin je prošle godine s 1.266 kuna pomogao autoceste i željeznice, odnosno, s ukupno gotovo šest milijardi kuna! No, javne tvrtke ne mogu biti pokretač oporavka. Predlaže se ulazak stranog kapitala, prodaja ili izbacivanje iz tih tvrtki svega što nema veze s osnovnom djelatnošću.

Pročitajte i ovo Problem proračuna u Zadru - 1 tehnički proračun Sve je stalo zbog svađe: Gradonačelnik i Gradsko vijeće prebacuju loptice, a radnici strahuju za plaće Hrvatski sabor Četverosatno izjašnjavanje Vlada odbila sve amandmane o rebalansu proračuna oporbenih zastupnika i klubova, dolazi i do promjene u zastupničkim redovima

Ono što je porazno za tvrtke koje su trebale biti pokretači razvoja, činjenica je da tamo radi 35.491 zaposlenik. Ono što je također iznimno važno u cijeloj priči prihodi su tih tvrtki, koji su milijardu i pol kuna manji nego što su bili planirani. A nisu ih spasile ni subvencije od 5,7 milijardi kuna. Da toga nije bilo, minus bi bio oko milijardu eura.

Državna jamstva, ono što u konačnici porezni obveznici mogu platiti u tim tvrtkama, iznose 40 milijardi kuna. Samo sudske tužbe iznose 1,9 milijardi kuna. Sve su to brojke koje rastu, nažalost po nas porezne obveznike, na gore.

>> Ministar Linić sljedećeg tjedna predstavlja proračun za 2013. godinu

S obzirom da su Hrvatske autoceste i autoceste Rijeka-Zagreb na gornjoj granici zaduženosti, zapravo nema tko vraćati dosadašnje kredite. Što se tiče hrvatske cestogradnje, gubitak je milijardu i pol kuna. Jamstva su 35 milijardi kuna, a ti iznosi još rastu, točnije, država garantira za te kredite. Sudski sporovi iznose 1,2 milijarde kuna.

Možda su ceste arhitektonski ponos, ali ostaje problem da neracionalno troše novac. Na autocesti Zagreb-Rijeka na jednom kilometru rade četiri zaposlenika. U Hrvatskim autocestama 3, a kod naših susjeda Slovenaca na kilometru autoceste rade 2 zaposlenika. U Austriji na jednom kilometru radi 1,25 zaposlenih. Toliko o našoj racionalnosti.

Najlošije je stanje u željeznicama. Oni ne bi preživjeli bez pomoći države, točnije, poreznih obveznika. Željeznice u ovom trenutku imaju minus od 120 milijuna kuna, ali ostaje činjenica da su jamstvo od milijardu i 800 milijuna kuna. Tu je isto tako raskorak u broju zaposlenih i onoga što se tu zapravo privređuje.

Hrvatske željeznice u ovom trenutku zarađuju 0,09 eura po jednom zaposlenom. Austrijanci imaju 0,24 eura po jednom zaposleniku, a njemačke željeznice 0,23 eura po zaposlenom. Nekoliko su puta svi bolji od nas, i u cestama i u željeznicama, a svi smo ih spašavali i spašavamo ih svake godine.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene