Obavijesti Video Pretražite Navigacija
U Hrvatskoj manje 2139 prvašića

SDP: Dvogodišnje odgađanje reforme pokazuje da vlasti nije u interesu dobrobit djece

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
SDP je na početku školske godine održao konferenciju za novinare u Zagrebu na kojoj je kritizirao vlast istaknuvši da dvogodišnje odgađanje reforme pokazuje kako joj nije u interesu dobrobit djece i prosperitet zemlje, nego da sustav obrazovanja stavi pod kontrolu i podijeli što veći broj fotelja.

Predsjednik SDP-a Davor Bernardić kazao je da reforma neće krenuti ni sljedeće godine te da HDZ gura prošlost kao teme, a djeci krade budućnost.

Pročitajte i ovo Liste Rijeke pravde - 1 Jesu li partneri dobili previše? Ne misle svi da su liste Rijeke pravde – pravedne: "Peđa Grbin bi više trebao osluškivati teren" Ivica Puljak, gradonačelnik Splita Moguća koalicija s DP-om? Puljak za Dnevnik Nove TV: "Prvi cilj je maknuti HDZ, a potom od Hrvatske napraviti modernu europsku zemlju"

Da je HDZ-u stalo do reforme, imenovao bi povjerenstvo za njezino provođenje, ali to nije u stanju - kad nije to u stanju, kako bi bio u stanju provesti kompletnu strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije, kazao je Bernardić. Dodao je da je provođenje strategije upitno budući da je na čelo Posebnog stručnog povjerenstva (PSP) imenovan premijer Andrej Plenković.

SDP u Krapinsko-zagorskoj županiji (KZŽ) provodi ono što Vlada najavljuje, kazao je Bernardić i zaključio da bez povećanja plaća nije moguće motivirati učiteljice i učitelje na taj veliki zahvat.

Predsjednik Savjeta za odgoj i obrazovanje SDP-a Neven Budak ocijenio je da ministrica Blaženka Divjak ima volju za uvođenje kurikularne reforme i da joj SDP daje podršku, ali smatra da je pitanje može li ona samostalno odlučivati u svom resoru budući da je analiza rada PSP-a uočila niz nepravilnosti i prekršaja za koje nitko nije snosio posljedice.

Budak smatra da premijer ne razumije svrhu PSP-a jer se ono često sastaje, intenzivno radi i mora dubinski promišljati, za što čovjek koji vodi državu ne može imati vremena. S druge strane, po Budaku, premijer nije u stanju riješiti ni sukob ministrice i voditeljice PSP-a Dijane Vican, zbog čega su "taoci djeca".

Posljedice odgađanja reforme vidljive su i na iseljavanju. Ove godine je u Hrvatskoj manje 2139 prvašića, kazao je Budak i dodao da treba reorganizirati odgojno-obrazovnu mreže kako bi se racionalizirala sredstva i mogli bolje platiti učiteljice i učitelji.

Saborska zastupnica Sabina Glasovac izrazila je bojazan da je reformu moguće uvesti sljedeće godine te će se u školama nastaviti raditi po programima iz 90-ih.

Za uvođenje reforme potrebno je zadovoljiti četiri pretpostavke za koje treba vremena, kazala je i precizirala da treba imati tim ljudi – ekipirano PSP - koji to može napraviti.

Ne vjerujem da to može učiniti tim na čelu kojeg je premijer, koji se pita kako su podaci o lošem radu PSP-a izišli vani, a ne da ih rješava, kazala je Glasnovac.

Po njoj, također, treba promijeniti zakon što traži najmanje pola godine, treba imati za to sredstva u proračunu, te educirati učitelje i nastavnike, za što treba godina dana.

One je kritizirala pristup vođenju PSP-a, jer, kako kaže, politika treba stvoriti okvir za rad struke, a ona je stavila reformu pod kontrolu.

Jedino što vidim da vlast radi jest da dijeli fotelje. SDP-ova vlada je imala ministra i zamjenika i četiti pomoćnika, a sad uz ministra postoje četiri državna tajnika i šest pomoćnika, kazala je i dodala kako se umjesto u programe novci troše na fotelje.

Hrvatski građani plaćaju dugogodišnje opstrukcije u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, koje nije u stanju učiniti minimalni iskorak u pravcu reforme, zaključila je Sabina Glasovac.

Zamjenica župana za društvene djelatnosti KZŽ-a Jasna Petek kazala je da njezina županije izdvaja 43 posto za obrazovanje, dok je prosjek u hrvatskim županijama 35,7 posto.

Kazala je da je cilj stvoriti što bolje i "jednakije" uvjete za rad svim učenicima, posebno nadarenima i za djecu s posebnim potrebama. Pored ulaganja u objekte, izgradnju područnih škola, sportskih dvorana i slično, u toj županiji nastoje na uvođenju fakultativnih programa kojima je cilj podrška djeci u pripremama za nastavak školovanja, razvoj kritičkog mišljenja i, na što su, kaže, osobito ponosni, poduzetničkog učenja. (Hina)

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene