Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Saborski klubovi za ukidanje odredbe o nula promila, oporba pogrešnom drži koncepciju novog zakona

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Saborski klubovi pozdravili su Vladin prijedlog ukidanja odredbe o nultoj toleranciji na alkohol u krvi vozača, no oporba smatra da predloženi zakon o sigurnosti prometa na cestama neće donijeti poboljšanja, jer se temelji isključivo na represiji, a zanemaruje prevenciju.

"Došlo je vrijeme da se ukine odredba koja je u Slavoniji prouzročila i nove bećarce na tu temu, poput onog 'Što nam radi taj Sanader Ivo, ne mo'š popit ni vino ni pivo", kazao je Boro Grubišić (HDSSB), pozdravljajući ukidanje nulte tolerancije na alkohol u krvi vozača, koja, kaže, nije doprinijela smanjenju smrtnosti na cestama.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Plenum HHO-a nije raspravljao o Bancu, Čičak ponovno aktivan Slika nije dostupna Od 1. lipnja ukida se 0,00 promila, ali pooštravaju se kazne!

Marijana Petir (HSS) očekuje da će ukidanje te odredbe pomoći i vinarima da se oporave, budući da je, upozorava, potrošnja vina od njezina donošenja pala za 30 posto.

Boris Šprem (SDP) protivi se, pak, samoj koncepciji predloženog zakona.

"Novi zakon, na žalost, ne počiva na prevenciji, nego na represiji i kažnjavanju", ocijenio je Šprem, ističući kako dosadašnja politika povećavanja kazni za prometne prekršaje nije urodila plodom ni povećala sigurnost cestovnog prometa.

Predložene kazne Šprem smatra nerealno visokima, a upozorio je i na praksu "sačekuša", odnosno da prometni policajci, želeći ispuniti zadanu normu, vozače vrebaju iza grmova ili okuka i naplaćuju im kazne za, primjerice, prekoračenje besmisleno postavljenog ograničenja brzine.

Šprem smatra da takav način postavljanja kazni i kažnjavanja u pitanje dovode spremnost vozača da bezrezervno poštuju propise.

Ocijenio je i da bi MUP trebao brinuti isključivo o ponašanju sudionika u prometu, da bi o osnovnim uvjetima za ceste i vozila trebalo skrbiti Ministarstvo prometa, a da bi edukacija vozača trebala biti u nadležnosti Ministarstva obrazovanja.

Ni Željko Vincelj (HNS) ne misli da će predloženi zakon smanjiti broj prometnih nesreća.

"Ovaj zakon samo će nakratko utjecati na vozače, dok oni ne shvate da u njemu nema ničeg novog te da i dalje mogu izbjegavati odgovornost za prekršaje", rekao je Vincelj, navodeći da će, primjerice, i dalje biti isplativije nakon prekršaja pobjeći od policije, koja, kaže, u pravilu kažnjava kulturne vozače, dok "divljaci izbjegavaju odgovornost".

Nepravednim smatra i rješenje po kojem policajci neće evidentirati prekršaje za koje kazne uspiju naplatiti na licu mjesta. "Onaj tko ima novca za lake prekršaje, koji ne nose negativne prekršajne bodove, mogu uvijek plaćati iste kazne", upozorio je Vincelj, koji smatra da bi pravednije bilo da se početna kazna uvećava za onoliko puta koliko je puta počinjen prekršaj.

I Damir Kajin (IDS) smatra da su predviđene novčane kazne previsoke, s obzirom na standard građana, a upozorio je da su one, u nekim segmentima, i po nekoliko puta veće nego u Njemačkoj.

Raspravu o ovoj točki Sabor će nastaviti u utorak, a sjednica je danas nastavljena glasovanjem o ranije raspravljenim točkama.


Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene