Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Pozitivna priča

Milijunska ruska investicija stigla u Zagorje

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
U Krapinske Toplice je stigao simulator za sigurno letenje.

Zrakoplovsto u Hrvatskoj može imati i pozitivnu priču. Milijunska ruska investicija stigla je u Zagorje. U Krapinskim Toplicama otvoren je najsuvremeniji simulator za obučavanje pilota helikoptera.

Pročitajte i ovo Na Staroj zagorskoj nesreće su učestale učestale nesreće Vozači, oprez! Kamere za nadzor brzine stižu na jednu od najopasnijih cesta u Hrvatskoj: "Statistika mrtvih je neumoljiva" Oštećena kuća u Gornjoj Stubici Zagorski tornado Krš i lom u Gornjoj Stubici: "Osjećaj je bio strašan, tutnjalo je. U roku od tri ili četiri minute otišao je cijeli krov"

Investicija od 12 milijuna eura u prvoj je fazi. Investitori najavljuju još ulaganja, Zagorje postaje centar helikopterske obuke.

Pogled koji imaju samo rijetki. No posao iznad zemlje bez vježbe, nemoguće je sigurno obavljati.

Osjećaj je i za iskusne pilote stvaran. Pokreti, ali i pogled kroz staklo kabine ne otkrivaju da je riječ o simulatoru. Upravo zbog toga, opreza nikada dosta.

'Uvijek jednim okom gledati van da vide što se događa oko njih a drugo oko treba biti usmjereno na instrumente koji u nekim slučjevima vjernije pokazuju stvarnu situaciju, nego pogled iz kabine', kaže tehnički suradnik Pero Čorko.

'Ne ulažem u Hrvatsku jer su tamo svi 'pametniji' od mene'

Pilotska kabina, uvijek je pod budnim okom kontrolne sobe. Informacije dolaze upravo iz nje.

'Zadajem im razno razne vremenske uvjete, pratim njihove reakcije na razne situacije koje im se mogu desiti', objašnjava Matija Borovečki, stručni suradnik, Heli centar.

Iskustvo u simulatoru neprocjenjivo je za svakog pilota. U kontroliranim uvjetima prolaze kritične situacije koje mogu doživjeti na stvarnom letu.

'Kad im isključite jedan motor ili drugi da po njihovim reakcijama vidite da im nije svejedno, a opet znaju u glavi da je simulator, ali opet može biti zeznuto', kaže Borovečki.

Situacije koje se simuliraju, dosita su ekstremne. Noćni letovi, magla, bočni udari vjetra, samo su dio kroz što se prolazi.

'Stvari prema kojoj se moramo orjentirati su naši instrumenti budući da ne vidimo vani, mi ne znamo u kojem položaju se nalazimo, uvijek moramo pratiti instrumente', kaže Čorko.

O instrumentima sve ovisi. Kritične situacije sastavni su dio posla u zraku.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene