"Analize su povjerene vrhunskim hrvatskim akreditiranim laboratorijima, a nakon zaprimljenih rezultata Hrvatska agencija za hranu formirala je radnu grupu stručnjaka, s kojima smo zajednički donijeli zaključke iza kojih čvrsto stojimo“, rekla je Andrea Gross-Bošković, ravnateljica Hrvatske agencije za hranu prilikom predstavljanja rezultata.
Pročitajte i ovo
SKUPO, SKUPO!
Udar i na neizostavni dio blagdana! Evo koliko je poskupjela od lani i je li jeftinija u Sloveniji ili Hrvatskoj
Rezultati na jesen
Počela analiza: Jesu li proizvodi u Hrvatskoj iste kvalitete kao i u Njemačkoj?
Istraživanje je pokazalo kako samo kod 4 od 26 ispitanih proizvoda (15 posto) nije nađena razlika niti u kvaliteti niti u cijeni. Kod 54 posto proizvoda utvrđena je razlika u kvaliteti, dok je više od 60 posto proizvoda, u trenutku kupnje, bilo skuplje na hrvatskom tržištu.
Biljana Borzan, zastupnica u Europskom parlamentu, rekla je da su najveće razlike uočene kod pet prehrambenih proizvoda i jednog deterdženta.
''Najveće razlike su uočene kod pet prehrambenih proizvoda i jednog deterdženta. Primjerice Woody hrenovke od pilećeg i purećeg mesa na hrvatskom tržištu, suprotno nazivu su rađene od tzv. otkoštenog mesa, koje se prema EU propisima ne smije označavati kao meso. Njemački proizvod je napravljen od pravog purećeg i pilećeg mesa'', objasnila je Borzan.
Borzan je također navela primjer Hipp dječje hrane-bio riža i mrkva s puretinom gdje proizvod namijenjen hrvatskom tržištu sadrži značajno manji udio povrća i veći udio riže od njemačkog proizvoda. Razlika je i u tome što proizvod na hrvatskom tržištu ne sadrži krumpir, već samo mrkvu i rižu te ima manje omega 3 masnih kiselina. Unatoč svim razlikama, proizvodi na oba tržišta stavljeni su pod istom šifrom artikla.
''Posebnu težinu rezultatima za dječju hranu daje činjenica da je proizvod za hrvatsko tržište skuplji za više od 50%, te činjenica da se radi o proizvodu namijenjenom prehrani djece'', kazala je Borzan.
Ovo istraživanje je prvo u EU koje je uključilo i neprehrambene proizvode. Od pet testiranih velike razlike su nađene u kvaliteti deterdženta za rublje Ariel Vollwaschmittel. Pokazalo se da njemački proizvod koji za razliku od hrvatskog ima oznaku ''compact'' ima znatno veću učinkovitost pranja pri nižoj temperaturi (40ºC), dok pri 60ºC razlika također postoji, ali je manja. Unatoč tome, deterdžent za njemačko tržište je oko 25% jeftiniji od onog na hrvatskom tržištu.
Značajne razlike pronađene su i kod Nutelle i Activia voćnog jogurta od jagode, a kod Haribo happy cola gumenih bombona, u njemačkom proizvodu je utvrđena znatno veća količina ukupnog šećera od deklarirane.
Borzan je rezultate već poslala povjerenici Europske komisije za zaštitu potrošača Veri Jourovoj, a cijelu prezentaciju istraživanja možete pronaći OVDJE.
Oglasio se prozvani HiPP
Iz HiPP-a, jednog od proizvođača izdvojenih u izvješću, oglasili su se priopćenjem te pojasnili o čemu je riječ. Ukratko, njihov proizvod je drugačiji od onog u Njemačkoj, jer je doista i riječ o drugačijem proizvodu, odnosno njegovoj recepturi.
Priopćenje prenosimo u cjelosti:
"Gore navedeni proizvod nije isti proizvod koji se prodaje u Njemačkoj, zato što u Hrvatskoj na policama možete naći artikl HR 6530, koji ima drugačiju recepturu od testiranog 6530.
Art. HR6530, npr. nema uopće krumpir kao sastojak, nego rižu, što se lako može pročitati na deklaraciji na samom proizvodu. Naravno da su zbog sastava proizvoda okus, boja i aroma drugačiji, jer se radi o drugačijem proizvodu.
Znači li da je proizvod koji sadrži rižu manje kvalitetan od proizvoda s krumpirom? Naravno da ne, nego se radi o razlici u recepturi, a koja ovisi o zemlji u kojoj se proizvod konzumira, navikama potrošača i sl.
Potrebno je istaknuti da ovdje govorimo o različitosti recepture, a ne o razlici u kvaliteti. Svi naši proizvodi prolaze izuzetno stroge kontrole, kako unutar same Hipp kompanije, tako i od ovlaštenih institucija u Republici Hrvatskoj. Oba testirana proizvoda imaju najviši nivo kvalitete, a koju Hipp kompanija garantira već preko 50 godina.
Cijene proizvoda na policama naše maloprodaje, ne možemo komentirati, jer mi nismo ti koji određuju cijene, nego maloprodajni lanci, shodno svojoj poslovnoj politici."