Pogled u plavo, koji već tradicionalno desetu godinu za redom gostuje na Zagrebačkome sajmu nautike, ove će godine okupiti ronilačku populaciju Republike Hrvatske koja će dati podršku Centru za autizam te time senzibilizirati javnost o problemima i mogućnostima osoba s autizmom.
Posebnost ovogodišnje manifestacije je akcija "Ne dišem" u sklopu koje će Budimir Šobat Buda, član ronilačkog kluba DPS Zagreb, zaroniti u montažni bazen projekta Pogled u plavo, a plavo je boja autizma.
Šobat Buda će zadržati dah te pokušati ne disati preko 24:03 minute za svu djecu koja svaki dan hrabro savladavaju prepreke koje im postavlja autizam, a ponekad i nerazumijevanje zajednice.
"Otac sam autistične djevojčice imenom Saša te dobro znam što je autizam. Unazad šest mjeseci nakon jednog medicinskog istraživanja, došao sam na ideju pokušaja ne disanja preko 24:03 minute.
Za mene ovo nije samo sportski motiv, već i želja da privučemo što veći broj ljudi. Ovo radim za svu djecu s autizmom. Dat ću sve od sebe kako bih postigao što bolji rezultat, za mene je to veliki izazov i ne sumnjam u dobar rezultat.“, rekao je Budimir Šobat Buda.
U sklopu projekta Pogled u plavo na Zagrebačkom velesajmu, 24. veljače 2018. godine s početkom u 11 sati u paviljonu 7a, Šobat Buda će pokušati učiniti nešto što još nikom u svijetu nije uspjelo - zadržati dah preko 24:03 minute te na taj način pridonijeti podizanju svjesnosti o autizmu.
Uz podršku i u organizaciji Nemo-Adria Rescue Teama, članova volontera Specijalističkog ronilačkoga tima za spašavanje iz vode grada Zagreba pri Uredu za upravljanje u hitnim situacijama, Budimir Šobat Buda će prije zarona udisati čisti kisik, a potrebna temperatura vode za nesvakidašnje ronjenje će biti 27 stupnjeva i bit će pripremljena posebnim grijačem tvrtke Termostroj Lučko.
Nakon višemjesečnih priprema i ekstremnih napora zaronit će za svoju kćer, svu drugu djecu koja žive s autizmom i za Centar za autizam koji provodi program njege, odgoja i obrazovanja, rehabilitacije i skrbi za djecu, mladež i odrasle osobe s poremećajem iz spektra autizma i osobe s intelektualnim teškoćama, sukladno njihovim razvojnim potrebama, mogućnostima i sposobnostima.
Hvale vrijednu akciju „Ne dišem“ podržale su i brojne institucije, Grad Zagreb, Nastavni zavod za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ koji su se sa zadovoljstvom pridružili akciji kako bi senzibilizirali javnost i skrenuli pažnju na potrebe djece i odraslih koji žive s autizmom, Centar za autizam, Zagrebački velesajam, Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju te brojni sponzori koji su se uključili u akciju Ne dišem, Aviatica, Poliklinika Imed, O'Hara, Miami Megasun, Poliklinika za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju Stojčević Polovina, Bizz Ride, Tiskara BOK d.o.o.
Pogled u plavo će i ove godine omogućiti svim posjetiteljima sajma besplatna probna ronjenja pod punom ronilačkom opremom i u pratnji instruktora ronjenja.
U montažom bazenu promjera deset metara i dubine metar, instruktori ronjenja bit će na raspolaganju posjetiteljima sajma Nautike koji žele osjetiti čari ronjenja s ronilačkom opremom, te uz osnovnu poduku iz ronjenja omogućiti im prvi uron i obilazak podvodne izložbe fotografija poznatog hrvatskog podvodnoga fotografa Marjana Radovića.
Agencija Promocija ronjenja svojim brojnim inovativnim projektima daje svoj doprinos u razvitku ronilačkog turizma u Hrvatskoj koji ima veliki potencijal, a kako bi se ronjenje populariziralo dosad je u sklopu projekta Pogled u plavo besplatno zaronilo preko 12 tisuća osoba diljem i izvan Hrvatske.
U sklopu projekta Pogled u plavo koji gostuje na sajmu nautike od 21. do 25. veljače 2018. godine, svoj rad, usluge i aktivnosti predstaviti će PGD Sevnica, JVP grada Karlovaca kao i ronilački klubovi RK Sisak, AdriatiCro Zagreb, DPS Zagreb te ronilački klub veterana 4. gardijske brigade.
Također predstaviti će se i Ronilačka mreža iz Istre sa svojih 25 ronilačkih centara gdje će promovirati ronilačke lokacije i ponudu.
Manifestacija Pogled u plavo odvija se pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma Republike Hrvatske.
Za ugodno ronjenje uz glazbenu podršku pobrinulo se društvo skladatelja (ZAMP) koji su partneri i pokrovitelji projekta Pogled u plavo, promocija ronjenja od 2010. godine.
Veliku podršku u provedbi manifestacije dala je tvrtka Remax bazeni, dok je za vizualni identitet akcije „Ne dišem“ zaslužna agencija Magis Tim.
Za fotografije zaslužna je Ivana Nobilo, dok će se akciji „Ne dišem“ pridružiti i Damir Zurub, svjetski prvak u podvodnoj fotografiji.
Gostovanja projekta Pogled u plavo mogu se pratiti na službenim stranicama projekta Pogled u plavo www.pogleduplavo.hr, Agencije Promocija ronjenja, www.promocija-ronjenja.hr, te službenim stranicama medijskih pokrovitelja projekta Narodnog radija www.prvi.hr/narodni, SCUBAlife magazina www.scubalife.hr, te web portala www.gorgonija.com.