Nakon što je Mate Rimac javno obznanio da je u Vladu poslao pismo u kojem iznosi prijedloge za projekte vezane za automobilsku industriju, a na koje nije dobio odgovor, MOST ga je putem Twittera pozvao na sastanak. A od tada ga, kažu, cijelo vrijeme zovu novinari.
Pročitajte i ovo
povećanje materijalniih prava
Sindikati javnih i državnih službi traže povišice! Nakon prve runde pregovora oglasio se Piletić: "Morat će preispitati zahtjeve"
Cijene više za 30 posto
VIDEO Pogledajte kako je ministar reagirao na podatak o skupljim proizvodima: "Katastrofa, tragično!"
'Znači ovo nije normalno danas. Mobitel i telefoni firme zvone konstantno. Ja radim upravo 28. sat u komadu, imam pun kufer posla, letim za par sati za Francusku pa molim da me novinari puste na miru. Imam pametnijeg posla. Također, neću odgovarati na Facebook upite.
Ministarstva i ministar Panenić su se preko medija, a kasnije i na telefon oglasili i tražili sastanak. Dakle odgovorili su na dopis koji sam poslao - no big deal. Nema razloga iz toga raditi neku veliku stvar', napisao je Rimac na Facebooku te objavio pismo koje je 26. siječnja poslao Vladi, a na koje nije bio dobio odgovor, što je i priznao u emisiji Saše Cvetojevića.
PISMO NA KOJE RIMAC IZ VLADE NIJE DOBIO ODGOVOR
'Poštovani gospodine Oreškoviću,
Dopustite da se kratko predstavim – moje ime je Mate Rimac, osnivač sam i CEO tvrtke Rimac Automobili iz Svete Nedelje kraj Zagreba, tvrtke koja se bavi razvojem i proizvodnjom high-performance električnih sportskih automobile te njihovih tehnologija.
Tvrtka Rimac Automobili,zapošljava više od 150 ljudi, vrijedna je 70 milijuna eura, proizvodi osam automobila godišnje, ali vrlo skupih, koji koštaju oko 900.000 eura.
Kao prvo – čestitke na mandatu i imenovanju na čelnu poziciju Hrvatske Vlade. Mislim da govorim u ime svih poduzetnika i većine građana kada kažem da polažem iskrene nade u Vaše sposobnosti i namjere fokusirati se na ekonomski razvoj države. Rješavanje ekonomskih problema će za sobom povući pozitivne pomake na svim drugim područjima – od socijalnih, etničkih, natalitetnih itd. Nadam se da s Vama na čelu Vlade napokon ostavljamo prošlost, politička prepucavanja i teme prošlog stoljeća povjesničarima. Uvjeren sam da imate iskustvo, znanje i snagu dovesti našu državu na pravi put.
Tvrtku Rimac Automobili sam prije 5 godina pokrenuo u garaži. Danas nas mnogi smatraju tehnološkim liderom u našoj branši. Zapošljavamo preko 150 ljudi te se planiramo ponovno udvostručiti na 300 ljudi do kraja godine. U razvojnom odjelu imamo 60-ak visokokvalificiranih mladih inženjera koji nam većinom dolaze direktno s fakulteta, dok nam je prosjek godina 30. Velikom dijelu ljudi koju zapošljavamo, naša je tvrtka jedini razlog za ostanak u Hrvatskoj. Osim toga aktivno radimo i na vraćanju kvalificiranih Hrvata rasutih po svijetu u Hrvatsku kako bi vrijednost stvarali upravo ovdje, u tvrtci koja je već dvije godine za redom proglašena najboljim poslodavcem u Hrvatskoj.
Slika 1 – rast broja zaposlenih
Mnogi nas smatraju najatraktivnijom start-up tvrtkom u Europi pa često držim predavanja o svom putu svugdje po svijetu. Svjestan sam da smo još uvijek mala tvrtka sa zanemarivim impactom na makroekonomsku situaciju, ali smatram da je vrlo značajno što pokazujemo da se u Hrvatskoj može natjecati na svjetskoj sceni u najkompetitivnijoj industriji na svijetu – automobilskoj. Osim toga, iz našeg rasta se itekako vidi da imamo potencijala postati snažna kompanija koja će imati dalekosežni učinak, kako direktno tako i indirektno kroz dobavljače i postavljanje primjera drugima. Vjerojatno znate kako je primjerice u Estoniji Skype pokrenuo cijelu tehnološku lavinu, pozicionirajući Estoniju kao jedan od glavnih hub-ova tehnološke scene Europe. Jedan success story je dovoljan da inspirira druge.
Uvijek se ljudi čude kako smo uspjeli unatoč problemima i izazovima sa kojima se susrećemo i zašto smo još uvijek u Hrvatskoj. Ja sam tijekom godina dobivao razne ponude za premještanje tvrtke – od Njemačke, Francuske, Ujedinjenog Kraljevstva, Kanade, pa sve do Ujedinjenih Arapskih Emirata. Vlada SAD-a je samo kroz Department of Energy investirala preko 10 milijardi dolara u razvoj novih tehnologija za transport, dok je samo Tesla Motors u svojim počecima dobila pola milijarde dolara. Mnoge europske države, pogotovo Ujedinjeno Kraljevstvo, ulažu značajna sredstva u tu industriju dok se mi borimo na istom tržištu bez ikakve potpore. Ono što je žalosno je da je jedina stvar koja nas je zadržala ovdje moj patriotizam i tvrdoglavost što je sigurno negativno utjecalo na uspjeh naše firme. Kako da onda privučemo strane tvrtke da se nasele u Hrvatskoj? No ipak sam sretan što smo ovdje i pun optimizma za budućnost.
Vama se ne obraćam tražeći novac za svoju tvrtku nego s konkretnim projektima koji imaju potencijal donijeti velike promjene:
Kako smo mi razvojno-tehnološka tvrtka, tako radimo na raznim projektima za velike i male proizvođače automobila. Za neke klijente razvijamo kompletan automobil od nule dok za druge radimo baterijske sustave, pogonske sustave itd. Koliko je nama poznato, jedina smo tvrtka u automobilskoj industriji s toliko širokim spektrom kompetencija i vlastite proizvodnje.
Trenutno radimo projekt za jednog prestižnog Europskog proizvođača automobila koji namjerava graditi novi pogon za proizvodnju slijedećih modela. Taj proizvođač razmatra razne opcije – od matične zemlje do južnoeuropskih zemalja. Kako imamo vrlo blisku suradnju s tim proizvođačem (ali i s mnogim drugima), iskoristio bih priliku i pokušao napokon dovesti automobilsku industriju u Hrvatsku.
Automobilska industrija je najvažnija industrijska grana u Europi, a Hrvatska je gotovo jedina zemlja u EU koja nema značajniju automobilsku industriju. Čak i Slovenija, Srbija i BiH imaju značajnu proizvodnju automobila, za razliku od Hrvatske. Slovačka se primjerice kroz atraktivne uvjete za proizvođače lansirala na prvo mjesto po proizvodnji automobila na per-capita osnovi na svijetu, dok je prije 20 godina imala zanemarivu automobilsku industriju. Danas automobilska industrija čini 12% slovačkog BDP-a sa tvornicama VW-a, Porschea, Audija, Citroena, Peugeota, Škode i KIA-e. Već desetljeća se pojavljuju i ponovno nestaju priče o interesu proizvođača da se nastane u Hrvatskoj. Jedan konačan uspjeh bi zasigurno donio dašak optimizma.
Slika 2 – automobilska industrija u Europi
Za pristup velikim proizvođačima trebamo složiti konkretan prijedlog i paket koji ćemo im predstaviti. Iz insiderskih izvora znam da je našem klijentu Premijer jedne istočnoeuropske zemlje osobno došao na razgovor o potencijalnoj lokaciji za novu tvornicu. Smatram da je ovo izuzetna prilika i da moramo brzo reagirati jer su druge države već krenule u pregovore pa stoga ljubazno molim za brzu reakciju.
Pored prijedloga za dovođenjem etabliranog proizvođača automobila u Hrvatsku imam dodatnu molbu. Kako mi neprestalno rastemo, uskoro ćemo prerasti razvojne i proizvodne pogone u kojima se trenutno nalazimo. Stoga želimo sagraditi veliki, moderan razvojno-istraživački i proizvodni centar u blizini Zagreba. Nastavno na prethodnu ideju, predlažem da se osnuje industrijska zona namijenjena automobilskoj industriji s posebnim uvjetima za greenfield ulaganja.
Kako sam prošao stvaranje tvrtke iz nule, venture capital financiranje, probijanje na internacionalno tržište, izazove zapošljavanja i nedostatka kvalitetnog kadra, smatram da mogu doprinijeti u identificiranju problema i donijeti konkretne prijedloge za poboljšanja.
Kao prilog dopisa Vam šaljem model Concept_One-a → prvi i najsnažniji električni supercar na svijetu i jedan od najboljih ambasadora Hrvatske. Onakve Hrvatske kakvu bismo svi rado vidjeli – mlade, pametne i usmjerene ka budućnosti. Koliko god nevjerojatno zvuči – automobil je osmišljen, razvijen, dizajniran i proizveden u Svetoj Nedelji. Nadam se da ćete naći prigodno mjesto u svom uredu ili domu za njega. Pozivam Vas i da dođete u Svetu Nedelju posjetiti naše pogone i svojim očima vidjeti kako stvaramo budućnost upravo ovdje.
Nadam se da ćete uhvatiti vremena pročitati moj dopis te da ćemo se moći naći i razgovarati o sljedećim koracima.
P.S. Vjerujem da je daljnja komunikacija preko e-maila prikladnija radi brže koordinacije.
S poštovanjem,
Mate Rimac', stoji u pismu.