Više ne postoji jedna definicija pismenosti, jer danas ona podrazumijeva širi raspon područja, od kojih je među važnijima informatička pismenost, rekao je Mile Živčić, v.d. ravnatelja Agencije za obrazovanje odraslih. Podaci o broju nepismenih u Hrvatskoj poistovjećuju se sa završetkom osnovne škole, koju, prema popisu stanovništva iz 2001. nije završilo oko 15,7 posto stanovništva, rekao je Živčić.
'Ne može se tvrditi da oni nisu pismeni i da ne funkcioniraju u zajednici, no bez osnovne škole ne mogu se nastaviti školovati što je preduvjet za njihovu veću zapošljivost', dodao je. Po njegovim riječima, svrha je opismenjavanja i cjeloživotnog učenja da svi, poput djevojčice koja je napisavši pismo zagrebačkom gradonačelniku vratila svoju učiteljicu u školu, postanu svjesni snage svoje pismenosti i uloge u mijenjaju društva.
'Pismenost ima puno veći značaj od čitanja i pisanja'
Prije 50 godina pismenost je bila učenje čitanja i pisanja, a danas ona ima puno veći značaj u svakodnevnome životu jer obuhvaća niz različitih kompetencija, ustvrdila je Mihaela Dubravac-Šigir, načelnica Odjela za cjeloživotno učenje i upravljanje fondovima EU Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
Na tribini, koju su organizirali Agencija za obrazovanje odraslih i Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva, govorilo se i o ulozi obrazovanja u stvaranju demokratskoga građanstva te političkom opismenjavanju unutar hrvatskoga obrazovnog sustava. Međunarodni dan pismenosti UNESCO-va je inicijativa, a obilježava se 8. rujna, od 1966. (Hina)
-
Iz minute u minutu
Je li HDZ blizu dogovora s DP-om? Grbin otkrio tko mu je sve dao podršku, analitičar o Milanoviću: "Napravio je grešku"
-
detalji svečanosti na Plesu
U Hrvatsku stižu moćni borbeni avioni, Milanović i Plenković bit će prvi put na istom mjestu nakon izbora
-
Mukotrpna borba
Diljem Hrvatske zbrajaju se štete: "Više ne pamtim koliko dugo imam ovaj problem"