Kolovoz je tradicionalno mjesec s najviše dolazaka, no ponuda je ono što turističko mjesto čini poželjnim. Osim sunca i mora gosti žele proživjeti neka nova iskustva, upoznati kulturu, nepoznate detalje o mjestu boravka, baviti se sportom, mnogi od njih i adrenalinskim, fino jesti i sa sobom ponijeti uspomene za cijeli život. Oni koji žele isključivo odmarati, mogu i to. No turistička lista želja svakog je dana sve duža, a Istra se trudi ispuniti svaku od njih i na moru i u unutrašnjosti.
Pročitajte i ovo
ZIMSKI TURIZAM
Pripreme za Advent, Čileanka o Hrvatskoj: "Mislim da je jeftinije nego u ostatku Europe"
Dubrovački ugostitelji
Mijenjaju se pravila i povećavaju cijene: "Tko će to izdržati dogodine?"
>> Sezona ipak nije tako loša: Zabilježeno 4,8 % više noćenja
Počastiti se delicijama u Istri je pravilo. Ljetne poslastice najčešće uključuju morske specijalitete. 'Obožavam ribu! Zapravo cijelu istarsku kuhinju', kaže Rafaelle iz Italije. Domaće je ipak domaće. Od ulja i vina, pa do ribe, školjaka i pršuta.
U ovom trenutku Istra dostiže svoj maksimum. Nije se lako oporaviti od manjka Nijemaca i Talijana. No nova su nam tržišta potpuno naklonjena. 'Prije svega Velika Britanija koja ima porast od gotovo 38%, zatim porast holandskih gostiju gotovo 15% te Poljaka za 18%', rekao je Denis Ivošević, direktor TZ Istarske županije.
Polako, ali sigurno brojke se približavaju rekordnim prošlogodišnjim. Motivi dolaska su raznoliki. Turistička zajednica istarske županije već se godinama trudi ispuniti sve turističke želje i osmisliti što različitije sadržaje. I za pustolove, i za sportaše i za hedoniste. Posebno je laskavo, kažu ugostitelji, što nitko ne može odoljeti istarskim delicijama zbog kojih se mnogi vraćaju. Ono čemu se uvijek dive je domaća proizvodnja. Kad se sve stavi na jedan kup, Istra postaje jedno zanimljivo odredište smješteno u brojne svjetske kataloge najpoželjnijih mjesta za odmor.
Hrvatski proizvodi već četiri dana mame mirisima
Domaći gosti sve su skloniji - za razliku od prijašnjih godina - kupovati prirodne autohtone hrvatske proizvode. A kupuje se sve, od domaćih likera koji se pune u prigorju, kulen i kobasice iz Slavonije, ovčji sir koji je sa otoka - Šolte i Brača, kreme od bamije koje se rade u Karlovcu, ali i ručno izrađeni predmeti, poput šešira, torbica i nakita.
Naravno neizbježan je tu i poljički soparnik, nekad jelo za siromašno, danas luksuz. Turistima je sve to zanimljivo, tako da su gužve na gotovo svim štandovima. Oni degustiraju apsolutno svaki proizvod i žele znati baš svaki detalj o našoj zemlji.
Izlagači su zadovoljni, a kupci znaju prepoznati vrijednosti cijele Hrvatske. Posebna atrakcija je sir koji dozrijeva u orahovom listu. S ružmarinom i kaduljom.
Uz hranu i piće, dio sajma posvećen je i kozmetici. 'Bamija sama po sebi sadrži sve potrebne sastojke, a to je biljka alternativa za botoks, i to je sve klinički dokazano', rekao je Ivica, izlagač proizvoda od bamije.
'Sve se više ljudi okreću izvornim hrvatskim proizvodima sa biocertifikatima bez parabenaqi konzervansa, kako u hrani, tako i u kozmetici', objasnila je Maja Šimunović, izlagačica organske kozmetike. Unatoč žegi, gostiju uvijek ima. A sajam traje još sedam dana.
Turisti upoznaju dubrovačku povijest
Tisuće turista i danas su krenule upoznati dubrovačku povijest, od Straduna do nezaobilaznih zidina. Ipak, osim samih zidina, i dubrovačka okolica ima što ponuditi. U mjestu Čilipi u Konavlima sami mještani već 56 godina organiziraju folklorne priredbe.
Iako se živa na termometru popela visoko iznad 30 celzijevih stupnjeva, Dubrovčani i Konavljani nisu se držali hlada. Po tradiciji svake nedjelje, i to već 56 godina, u Čilipima pleše se i pjeva. Autobusi svake nedjelje u Čilipe dovedu tristotinjak turista, a sami mještani organizirali su folklornu priredbu, ali i domaće suvenire. Sve kako bi pokazali kulturno bogatstvo krajnjeg juga. A da Konavljani nisu jedini radili po velikoj vrućini, pokazali su i ronioci, koji su odlučili očistiti podmorje Rijeke Dubrovačke.
Konavoska svadba oduševila je strance. Pjesma i ples gostima iz Europe pokazala je Konavle u najboljem svijetlu. 'Ovo je šarmantno mjesto i odlična industrija za lokalne ljude. Turisti dolaze, ljudi dolaze i uživaju', rekao je Matthew iz Engleske.
'Predivno je što i djeca sudjeluju, što javno nastupaju, to je vrlo pametno', rekao je Roger iz Engleske. A upravo su djeca plesači oduševila stotine turista.
Dok jedni plešu, drugi rade. 25 ronioca okupilo se u Rijeci Dubrovačkoj s ciljem - očistiti podmorje. 'Priobalni potez tretiramo u dužini nekih 300 metara, a plan nam je izvadit sve što ne pripada moru', rekao je Maro Majstorović, organizator akcije. Stolice, šipke, i na kraju ostaci automobila, iz mora je izvađen otpad stariji od 20 godina.
Na dubini od 13 metara pronađeni su i ostaci automobila, koji su tu bačeni još za vrijeme Domovinskog rata. Organizatori akcije već najavljuju, uskoro ćemo i to izvaditi iz dubina Rijeke Dubrovačke.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook