Terminal, opremljen najsuvremenijim lučkim nadzornim centrom na Jadranskom moru, ugostiteljskim objektima i drugim putničkim sadržajima, dio je projekta Rijeka Gateway koji obuhvaća modernizaciju luke i lučkih pogona, izgradnju popratne infrastrukture, uključivo prometnice i željezničku mrežu od Rijeke prema unutrašnjosti. Ravnatelj riječke Lučke uprave Bojan Hlača podsjetio je da je gradnja novog terminala počela uklanjanjem starog plutajućeg doka koji je na mjestu današnjeg terminala bio 60 godina. Uređen je nov pristupni most, srušene zgrade radionica i sagrađena nova zgrada.
Za svaku je pohvalu što je konačno dovršen, ali zvuči malo preskup uzmete li u obzir da nema ni čekaonicu! I danas se nebo smilovalo putnicima u riječkoj luci, bilo je Oblačno, ali bez kiše pa su neki katamarane čekali ispijajući kave, a neki sunčajući se, jer čekaonice nema. 'Bilo bi lijepo da namjeste i čekaonicu, da se dogodi i to, s vremenom', rekla nam je Mira Kastelić iz Krasica. Ma postoji čekaonica, kaže ravnatelj lučke uprave, samo ju je malo teže prepoznati. 'Na prvom katu je jedna velika zapravo čekaonica i restoran brze prehrane, odnosno jeftinije hrane, koji je zapravo i čekaonica', objasnio je Hlača.
Kako objasniti putniku da može čekati u restoranu bez da išta naruči? Teško. Tek kada broj putnika prijeđe pola milijuna godišnje, ovi će putnici svoje brodove, katamarane i trajekte čekati u zatvorenom i natkrivenom prostoru. Do tada, čekat će pod otvorenim nebom.