Vrijedan je 40 milijuna eura. Najveći je to most u Hrvatskoj, dug 880, a širok 34 metra, sa četiri prometne trake, dvije tramvajske pruge, pješačkom i biciklističkom stazom.
- Ovim mostom Zagreb je još bliže završetku projekta izgradnje centralnog uređaja za pročišćavanje voda, kojeg je most samo dio, istaknula je ministrica graditeljstva, zaštite okoliša i prostornog uređenja Marina Matulović Dropulić.
Most su otvorili gradonačelnik grada Zagreba Milan Bandić i ministrica Matulović Dropulić.
Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić kaže kako je strateške odluke, donesene na temelju njegovog prijedloga iznesenog 2001. godine, da se umjesto samo vodonosnika izgradi još jedan zagrebački most.
- Bio sam tada prilično usamljen u toj ideji, kao i u ideji o kupnji Zagrepčanke. No, eto, prijedlozi su ipak dobili većinu, utržili smo Zagrepčanku i izgradili najveći most u Hrvatskoj. Izvukao sam jedva živu glavu tada, skoro su mi je otrgnuli, slikovito je opisao tadašnja politička prepucavanja Bandić.
Most je izgrađen preko rijeke Save, na dijelu između zagrebačkog naselja Petruševca i Kosnice. Ta je investicija, zajedno s prilaznim cestama, vrijedna više od 40 milijuna eura. Domovinski most je jedan od dijelova infrastrukturnog projekta izgradnje centralnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda Zagreba.
Most ima prometnu i vodonosnu funkciju, po dva vozna traka u svakom smjeru i u sredini prostor za vozila na tračnicama te pločnik s biciklističkom stazom. Cjevovodom koji ide preko mosta otpadne se vode južno od Save dovode do glavnog pročistača.
Gradonačelnik Bandić zahvalio je građanima na strpljenju i novcu koji su izdvojili za izgradnju mosta.
Čestitao je što je u planu Vlade i Hrvatskih autocesta čvorište Kosnica, koje je gotovo te Klara i Jakuševac, ističući da je to i dodatna obveza za čelništvo Zagreba.
Prisežem s ove govornice - ako smo 30 godina čekali novi Jankomirski most i Domovinski most - onda je imperativ ove gradske Uprave da za tri godine sagradimo dva nova mosta - Bundek most i Jarun most te proširimo Most slobode, rekao je zagrebački gradonačelnik, ističući:
- Ili nas neće biti ili ćemo to napraviti. To Zagreb zaslužuje i to će biti za tri godine gotovo.
- Otvaranje Domovinskog mosta i spojne ceste sa čvorom Kosnica veliki je graditeljski uspjeh u gradu Zagrebu na kojem, u ime Vlade i svoje osobno, čestitam gradonačelniku i građanima Zagreba. Posebno čestitam izvođačima radova i svim sudionicima na ovom zahtjevnom objektu,
rekla je ministrica Matulović-Dropulić.
- Domovinski je most još jedna
i te kako vrijedna spona Zagreba i njegove rijeke, koji se još 'vole tajno', rekla je ministrica.
Prije otvorenja mosta u promet je pušten i čvor Kosnica, koji spaja Domovinski most s autocestom A-3.
Domovinski most otvoren je nakon nekoliko odgoda. Otvorenje je bilo predviđeno za ožujak, a odgodilo ga je uklanjanje posljedica nastalih zbog propusta u radovima priključenja Radničke ceste na Domovinski most i loše koordinacije izvođača radova i investitora.
Spojna cesta na nekim je mjestima bila niža i do 1,20 metara od razine mosta zbog neusklađenosti starog i novog projekta. Nakon toga otvorenje je ponovno bilo odgođeno jer most nije imao uporabnu dozvolu zbog cestovnog spoja prema naselju Kosnici.
Domovinski most, iako dovršen, čekajući otvorenje, više je puta bio metom kradljivaca, koji su pokrali metalne ploče, poklopce šahtova, matice i vijke vrijedne 300 tisuća kuna. Grubi građevinski radovi na Domovinskom mostu, koji su
gradile zagrebačke tvrtke Industrogradnja i Viadukt s kooperantima, bili su dovršeni još u ožujku 2006.