Vlada i Ministarstvo su se na to odlučili jer žele da zbog zaštite okoliša do kraja 2010. udjel biogoriva u ukupnoj potrošnji goriva bude do 5,75 posto. Obveze dobavljača o tome koliko biogoriva moraju ponuditi izračunat će se na temelju količine benzina i dizela koji prodaju, piše Vjesnik.
Prema uredbi, tržištu se mogu ponuditi sljedeća biogoriva: čisti biodizel ili pomiješan s eurodizelom, benzin u koji je umiješano biogorivo, bioetanol umiješan u tekuće naftno gorivo do 85 posto, bioplin, čisto biljno ulje i druge tekućine dobivene iz biogoriva.
Očekuje se da će se na tržištu prvo pojaviti čisti biodizel ili pomiješan s drugim gorivima jer u Hrvatskoj u Ozlju već postoji jedna manja tvornica biodizela, a priprema se gradnja još nekoliko dok se, primjerice, gradnja tvornice bioetanola tek planira u Županji.
Kako do sada nije bilo većeg interesa za prodaju biodizela u Hrvatskoj niti propisa koji bi dobavljače goriva obvezivali na prodaju biogoriva, ozaljska tvrtka Modibit izvozi najveći dio proizvedenog biodizela.
Na to utječe i činjenica da je uz sadašnje namete na cijene goriva biodizel skuplji od običnog dizela pa su trgovci vjerojatno opravdano zaključili da takvo skuplje gorivo unatoč ekološkoj koristi ne bi privuklo veći interes vozača.
Ali to bi se moglo uskoro promijeniti zbog najavljene obvezne prodaje biogoriva od sljedeće godine. Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva najavilo je uvođenje državnih poticaja za organizirani uzgoj uljane repice za proizvodnju biodizela.
-
Iz minute u minutu
Rafalei sletjeli u Hrvatsku! "Pour vaincre, il nous faut de l'audace, encore de l'audace, toujours de l'audace!"
-
povijesni prelet
VIDEO Snimka iz kokpita: Pogledajte kako su piloti iz Rafalea pozdravili hrvatske građane!
-
Iz minute u minutu
Je li HDZ blizu dogovora s DP-om? Grbin otkrio tko mu je sve dao podršku, analitičar o Milanoviću: "Napravio je grešku"