Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Analiza središnjih informativnih emisija

Nova TV ima najviše dvostrano obrađenih tema

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Politika, crna kronika i sudski procesi glavne su teme središnjih informativnih emisija televizija u Hrvatskoj, dok su kultura i umjetnost pri dnu, pokazali su rezultati analize sadržaja HTV-a, Nove TV i RTL-a, predstavljeni danas u Matici hrvatskoj, čiji je Odjel za medije proveo istraživanje.

Obrađeni su Dnevnik Nove TV, Dnevnik HTV-a i Vijesti RTL-a, emitirani od 15. rujna do 15. listopada 2008., te u istom razdoblju godinu dana kasnije. S obzirom na to da je riječ o namjernom uzorku ti se podaci ne mogu generalizirati, upozoravaju autori.

Pročitajte i ovo Japanski car i carica (Foto: AFP) Prijestolje krizantema Prvi carski pozdrav novog japanskog cara: S obitelji građanima mahao s balkona palače Viktorija Bednjanec uživo iz Varaždina o Špancirfestu (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Varaždin vrije Počeo je Špancirfest, gradonačelnik Čehok o Bajagi: "Ne bih zabranjivao, ne samo glazbu, nego bilo koji umjetnički iskaz"

Na komercijalnim televizijama u 2008. crna kronika je bila na prvom mjestu, a na HTV-u na trećem, što je previsoko za javnu televiziju, rekla je teoretičarka medija Viktorija Car, predstavljajući analizu. Ocijenila je da je na HTV-u u 2008. bilo i previše 'infotainmenta', odnosno 'zabavnih' tema. U idućoj godini na komercijalnim televizijama bilo ih je više, a na HTV-u manje.

Glavni akteri vijesti najčešće su političari i obični građani, a od političara na svim televizijama dominiraju vladajući. Bivši premijer Ivo Sanader na HTV-u je bio zastupljeniji od premijerke Jadranke Kosor, iako to može izgledati drugačije, dok je na Novoj TV suprotno, napomenula je Car.

U informativnim emisijama žena je bilo između 16 i tridesetak posto, što Car smatra poražavajućim. Žene su marginalizirane i 'ne doživljava ih se kao relevantan izvor informacija', naglasila je. Na komercijalnim televizijama malo ih je više nego na HTV-u, no taj postotak je još uvijek vrlo loš, dodala je.

Problematičnim smatra i neimenovane izvore te 'navodne informacije', kojih je najviše na RTL-u, a drži da ih ih ne bi trebalo biti nigdje. Za 2009. Nova TV je imala najveći postotak dvostrano obrađenih tema, skoro 44 posto, a HTV i RTL oko 60 posto jednostranih.

'Nova TV promišljeno popularizira sadržaj'

Na sve tri televizije u obrađenim razdobljima zabilježen je povećan broj priloga, što znači da su sve kraći. Zagreb je najzastupljeniji iako su komercijalne televizije češće pokrivale Dalmaciju i Slavoniju od HTV-a, koji je pak imao više priloga iz Europe.

Upitana zbog čega je Dnevnik HTV-a izgubio gledanost u odnosu na Novu, Car je rekla kako se HTV nije prilagodio mlađoj publici, a ne može živjeti 'na staroj slavi'. Popularizirati sadržaj ne znači automatski umanjiti mu vrijednost, istaknula je, dodavši da Nova TV to radi promišljeno i malo-pomalo oduzima gledatelje HTV-u.

Car smatra i da su zakazala tijela koja trebaju nadzirati program, Programsko vijeće HRT-a i Vijeće za elektroničke medije koje, ocijenila je, godinama radi netransparentno. (Hina)

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene