Zagrebački rotor (Foto: Dino Stanin/PIXSELL)
Zagrebački rotor (Foto: Dino Stanin/PIXSELL)

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić nedavno je najavio kako su među prioritetima u Gradu Zagrebu gradnja tramvajske pruge od Kvaternikovog trga do zračne luke, remetinečki rotor te puni profil Radničke ceste.


Jesu li najavljeni projekti isplativi te ima li u Zagrebu većih prometnih prioriteta pitali smo dr.sc. Marka Šoštarića, prometnog stručnjaka sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti.

"Tramvaj nije racionalno rješenje"

"Tramvaj do zračne luke nikako nije racionalno rješenje jer to nije najbolji način za povezivanje na tako velikim udaljenostima. Tramvaj ima premalu brzinu i putovanje do Zračne luke trajalo bi predugo", kaže Šoštarić.

Istaknuo je kako bi bolje rješenje bilo integracija željeznice u javni prijevoz.

"Povezivanje Velike Gorice i Zagreba željeznicom je bolja solucija. Tu bi se za početak mogla iskoristiti postojeća pruga, a u budućoj fazi bi zagrebački Glavni kolodvor i Velika Gorica mogli biti povezani novom željezničkom trasom. Do Novog Zagreba pruga bi mogla ići nad zemljom , a u dijelu bi bila i pod zemljom", kaže Šoštarić i dodaje kako bi to bilo rješenje koje drugi europski gradovi koriste za povezivanje sa satelitskim gradovima.

"Semafori na rotoru su vatrogasno rješenje"

Za postavljanje semafora na rotoru tvrdi da je riječ o vatrogasnom rješenju.

"Zna se kako se postavljaju semafori, a kako kružno raskrižje. Semaforizacija rotora nije najbolje rješenje i nisam siguran da će dati očekivane efekte", kaže Šoštarić.

Smatra da na remetinečkom rotoru ima dosta problema budući da on u startu nije dobro konstruiran.

"Promet treba preusmjeriti s rotora. To se može postići gradnjom jednog ili dva mosta. Cestu koja ide od rotora prema Lučkom trebalo bi povezati s mostovima zapadno i istočno od Jaruna. Što god drugo radili, teško ćemo naći racionalno rješenje", kaže Šoštarić.

"Moramo jačati javni prijevoz"

Na pitanje koji su prometni prioriteti u Zagrebu, odgovora kako moramo jačati javni prijevoz.

"U Zagrebu imamo idealno položenu željeznicu u pravcu istok-zapad. Treba razmišljati o podizanju željezničke pruge iznad zemlje kako ne bi dolazilo do konflikta s automobilskom prometu. Trebalo bi se povećati i broj stajališta te bi željeznica na taj način postala okosnica javnog prijevoza. Premalo pažnje posvećujemo željeznici koja nije dovoljno iskorištena", kaže Šoštarić.

Istaknuo je kako Zagrebu nedostaje gradska autocesta.

"Trebali bi imati koridor bez raskrižja u razini. U centru grada je promet najgušći i u tom bi području trebali početi dinivelirati raskrižja. Kad bismo dobili gradsku autocestu, promet u centru bi bio prohodniji. Gužve na Slavonskoj i Zagrebačkoj nam se prelijevaju na centar grada, odnosno na Zeleni val", kaže Šoštarić.