Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Loše stanju u prijevozničkom sektoru

Neljudski uvjeti rada: Jedva izvukao živu glavu

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Loši uvjeti na tržištu rada nisu zaobišli ni prijevoznički sektor.

Gotovo 8 i pol tisuća nezaposlenih hrvatskih vozača, primorano je upuštati se u sumnjive i rizične poslovne prilike. Svoje iskustvo ispričao je i Mato Zečić, vozač koji je na putu u Kirgistan, krivicom poslodavca umjesto jedan, proveo puna četiri mjeseca i jedva izvukao živu glavu.

Pročitajte i ovo Ilustracija EU direktiva Stiže važna promjena za vozače: Mijenja se naplata prometnih kazni Himzo Pomiješane reakcije Građani otkrili što misle o poskupljenju goriva: "Treba nekako namiriti plaće, to je normalno..."

Problemi nastali zbog nečistih dokumenata kamiona i tereta

Trebao je to biti jednomjesečni put, ali traumatična pustolovina Mate Zečića potrajala je 108 dana. Krenuvši iz Slavonskog Broda još lani, iskusni vozač kamion je preuzeo u mađarskom Barcsu, a odande se uputio u Kirgistan, udaljen gotovo 7000 kilometara. Vratio se prošle subote. Problemi su nastali kada se na odredištu suočio s brojnim novčanim kaznama zbog nečistih dokumenata kamiona i tereta, a kod sebe nije imao dovoljno ni za putne troškove. Još novca čekao je danima.

'Da bi mi poslodavac poslao 570 američkih dolara, od kojih sam sa 405 platio kaznu, znači što je meni ostalo, ništa... nalio sam naftu, ostavio sebi 50 dolara da imam za jesti, i krenuo dalje na put', rekao je Mato. Dok se probijao prema Hrvatskoj, i spavao na parkiralištima, zbog isteklih dozvola prijetili su mu zatvor i deportacija.

'Ni u jednom trenutku me ne pita da li sam gladan, da li sam žedan, gdje spavam, kamion mi nema grijanja', ispričao je Mato. U Hrvatsku ga je vratila avionska karta plaćena zalogom kamiona. Sporni poslodavac je Robert Bilesbah, vlasnik tvrtke Auto Bilesbah, iz Lužana. Web stranica prijevoznika obiluje bizarnim parolama.

Sindikat: Ovo je generalni cirkus

Na naše pozive gospodin Bilesbah nije odgovarao. Mato Zečić zbog prijetnji nakon povratka ga je kazneno prijavio ovo iskustvo nikad neće zaboraviti. '2005. vozio sam za Irak, vozio sam dvije ture. Zlatni Irak spram ovog, jednom rječju', rekao je. Slično iskustvo, kako doznajemo, trenutačno proživljava nekoliko vozača koji se još nisu vratili s dalekih putovanja. Svi oni, tvrdi sindikat, pristaju na neljudske uvjete rada, da ne bi postali dio mase od 8500 tisuća vozača na burzi.

'Mora se napraviti reda. Ovo je generalno cirkus u kojem se ne znam tko pije, tko plaća, ali se zna da je vozač taj na čiji teret sve to pada', rekao je Miljenko Gočin iz Sindikata Hrvatskog vozača. Zakonskih propisa poslodavci se navodno ne pridržavaju. Vozači često za minimalac rade na crno. Dok sve ostaje mrtvo slovo na papiru - jedni se, čini se, bogate, drugi riskiraju živote, a u svemu gubi i državni proračun.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene