Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Sjednica Sabora

Butković brani novi zakon: "Želimo taksi učiniti jeftinijim i dostupnijim, gužvi se ne treba bojati"

Arsen Bauk (Foto: Dnevnik.hr)
Arsen Bauk (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija +0 Arsen Bauk (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/1 >>
Saborski zastupnici u srijedu će reći svoje mišljenje o Vladinu prijedlogu zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koji će omogućiti liberalizaciju autotaksi-prijevoza, olakšati dobivanje licence te ukinuti obvezu polaganja ispita o poznavanju područja na kojem se prijevoz obavlja.

Predloženim zakonom propisat će se maksimalna cijena dozvola za taksi-prijevoz koja sada varira od grada do grada, ona će pojeftiniti, rekao je ministar prometa Oleg Butković na sjednici s koje je Vlada poslala zakon u Sabor.

Pročitajte i ovo Ilustracija 19. sjednica U Saboru rasprava o Prijedlogu zakona o kibernetičkoj sigurnosti Gordan Jandroković AFERA HEP Oporba želi izvanredno zasjedanje Sabora, Jandroković ih odbio

"Samim time očekujemo povećanje broja taksi-prijevoznika, otvaranje novih gospodarskih subjekata, kao i nova zapošljavanja", dodao je ministar.

Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta taksi-usluga najmanje udvostručiti broj taksista kojih je sada oko 3.000, što je premalo za Hrvatsku kao turističku zemlju. Očekuje se i da će primjenom novog zakona pojeftiniti taksi-usluga.

Jedna od novosti koju zakon donosi je da će prijevoznici moći birati sredstvo za naplaćivanje vožnje - taksimetar ili elektroničku aplikaciju. Pritom, Uberu nije udovoljeno da se registrira kao poseban oblik prijevoza.

Budući taksisti koji nemaju valjane licence morat će imati najmanje 21 godinu i dobar ugled, što znači da neće moći taksirati ako su bili pravomoćno kažnjavani, odnosno ako su u zadnje dvije godine platili kazni preko 25.000 kuna. Budući taksisti polagat će teorijski ispit, ukida se obveza trogodišnje stručne škole.

Tijek sjednice pratite u nastavku:

10:30 Novi zakon o prijevozu u cestovnom prijevozu predstavio je ministar prometa Oleg Butković

"Želimo taksi učiniti jeftinijim i dostupnijim građanima, gužvi se ne treba bojati, novi zakon uvodi jednaka pravila za sve i nikome se ne pogoduje, rekao je Butković.

Ministar je odbio odbio bojazni da se zakonom 'ide na ruku' Uberu.

"Zakonom se uvode jednaka pravila za sve, nikome se ne pogoduje, jedini povlašteni su naši građani koji moraju plaćati jeftiniji autotaksi-prijevoz", rekao je ministar.

Poslao je umirujući poruku i onima koji se boje da će nova zakonska rješenja stvoriti gužvu u nekim turističkim gradovima, konkretno Dubrovniku i Splitu.

Novi zakon, naime, predviđa da gradovi i općine više neće moći određivati broj taksista na svom području, morat će izdati dozvola koliko bude i zahtjeva.

"Gužvi se ne treba bojati, bilo ih je i bit će, gradonačelnici kroz prometna rješenja mogu učiniti da se te gužve smanje", rekao je Butković, opetujući da će svi raditi pod istim uvjetima, te da će svatko tko zadovolji uvjete, moći obavljati auto taksi-prijevoz.

Vladin prijedlog zakona o prijevozu u cestovnom prometu trebao bi omogućiti liberalizaciju autotaksi-prijevoza, olakšati dobivanje licence te ukinuti obvezu polaganja ispita o poznavanju područja na kojem se taksi-prijevoz obavlja.

Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta taksi-usluga najmanje udvostručiti broj taksista kojih je sada oko 3.000, što je premalo za Hrvatsku kao turističku zemlju.

Jedna od novosti novog zakona je da će prijevoznici moći birati sredstvo za naplaćivanje vožnje - taksimetar ili elektroničku aplikaciju.

Budući taksisti koji nemaju valjane licence morat će imati najmanje 21 godinu i dobar ugled, što znači da neće moći taksirati ako su bili pravomoćno kažnjavani, odnosno ako su u zadnje dvije godine platili kazni preko 25.000 kuna. Budući taksisti polagat će teorijski ispit, ukida se obveza trogodišnje stručne škole.

Postojećim taksistima produljit će se licenca pet godina, oni neće morati prolaziti proceduru kao novi taksisti, objasnio je ministar.

Najavio je i da će se, nakon što Sabor donese zakon, donijeti pravilnik koji će urediti pitanje starosti taksi-vozila. Prijedlog je da se starost ograniči na sedam godina, no saslušat ćemo struku i javnost, pa donijeti odluku, kazao je Butković.

9:48 Hrvoje Zekanović (HRAST) komentirao je nedavni incident sa Šešeljem u Beogradu te izjave srpskog ministra obrane Aleksandra Vulina.

"Vulin je puno puta pljuvao po Domovinskom ratu, a to nitko nije primijetio. Čini se da premijeru sada treba okret u desno pa se zanemaruje svo ono ulizivačko ponašanje prema Srbiji. Hrvatska će napraviti sve da Srbija uđe u EU bez da saznamo gdje su posmrtni ostaci hrvatskih branitelja, bez isprike i bez kune ratne odštete. Zbog pete kolone "antifaširanih" ne možemo nigdje", kazao je Zekanović.

9:35 U ime kluba SDP-a zastupnicima se obratio Arsen Bauk te govorio o obilježavanju Bleiburga i Jasenovca.

"Četiri kolone u Jasenovcu pokazale su kako podjele u društvu još nisu prevaziđene. Mislim da je problem u petoj koloni, a to je ona koja je u Jasenovcu s nama, a u Saboru i Vladi s njima. Izraz peta kolona najbolje opisuje odnos u kojem si jedan dan s onima koji viču "za dom spremni", a drugi dan se tome čude, kazao je Bauk.

9:30 Sabor je počeo rad slobodnim izlaganjem klubova zastupnika (Hina/D.I.)

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene