Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Zaštita od propadanja:

Nakon 50-godišnjeg staža: 'Veli Jože' pohranjen u skladište

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Dijelovi ploveće dizalice 'Veli Jože' pohraniti će se u skladište trgovačkog društva 'Plovput' u Splitu.

To će se napraviti radi zaštite dijelova od propadanja i oštećenja u brodogradilištu i ostat će u skladištu sve dok se ne stvore preduvjeti za smještaj u Pomorskom muzeju u Splitu na Gripama, priopćeno je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Pročitajte i ovo Ilustracija Tragedija u Italiji Poginuo radnik (28) na gradilištu: Dizalica ispustila teret na njega Srušila se dizalica simbol nevremena "Prodao sam zlato koje sam imao i tako platio agenciji": Ispovijest radnika koji je preživio pad s dizalice u zagrebačkoj oluji

Dijelovi su jučer iz NCP-ova Remontnog brodogradilišta u Šibeniku u organizaciji Ministarstva dopremljeni u Split, a među njima su karakteristični dijelovi dizalice uključivo i zapovjednički most. Ministarstvo je naručitelj i posebne slikovne brošure kojom će se predstaviti povijest plutajuće dizalice Veli Jože koja će zajedno s ostacima dizalice biti predana Pomorskom muzeju gdje će je moći vidjeti posjetitelji.

Ukaže li se potreba, Ministarstvo će u svrhu zaštite poduzeti i sve mjere kako bi se sačuvani ostaci dizalice podvrgli konzerviranju, stoji u priopćenju. Legendarni brod-dizalica Veli Jože završio je prošlog ljeta svoj radni staž dulji od 50 godina.

Jedan od najpoznatijih brodova

Izgrađen je u Rotterdamu davne 1949. godine i jedan je od najpoznatijih hrvatskih brodova u novijoj pomorskoj povijesti, a sudjelovao je u mnogim hidrograđevinskim akcijama u Hrvatskoj i svijetu.

Tijekom duge pomorske 'karijere' taj je veteran dobio zavidne ocjene: bio je jedan od brodova koji su raščišćavali Sueski kanal od brodskih olupina nakon bitaka u Drugome svjetskom ratu, izgradio je gotovo sve jadranske mostove i sudjelovao je u gradnji većine naftnih i plinskih platformi na Mediteranu.

Njegova je posada u Domovinskom ratu najprije gradila pontonski prijelaz preko Maslenice, a nakon rata brod je sudjelovao u gradnji mosta na tome mjestu. Njegov posljednji teren bio je u Kaštelama, gdje je sudjelovao u gradnji marine. (Hina)

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene