Martina Tomčić (Ivo Cagalj/PIXSELL)
Martina Tomčić (Ivo Cagalj/PIXSELL)

Martina Tomčić, poznata hrvatska operna pjevačica, gotovo je ostala bez ljetovanja jer joj je agencija dan prije puta javila SMS porukom da apartman kojeg je rezervirala više nije dostupan za smjestaj kojeg nisu sami otkazali.


"Samo dan prije puta otkazali su mi smještaj kojeg smo bukirali još u lipnju, ponudili su mi zamjenski 25 kilometara dalje, a li najviše me naljutilo kad sam shvatila da su nam pokušali uzeti 90 posto iznosa od cijene za taj smještaj koji su nam otkazali", gotovo nam je u dahu ispričala Martina Tomčić, poznata hrvatska operna pjevačica, kojoj će ovogodišnje ljetovanje ostati u sjećanju duže nego što je planirala. 

Tomčić je za svoju obitelj rezervirala smještaj putem stranice Booking.com, jednoj od vodećih globalnih platformi za iznajmljivanje, još 20. lipnja. Taj dio je prošao prilično bezbolno, neko vrijeme su istraživali ponude, odabrali ono što im se najviše dopalo i rezervirali smještaj, uz broj kartice i sve što uz rezervaciju ide, od 10. kolovoza na jednom od hrvatskih otoka. Kako to već biva kod ugovaranja, stigla im je i potvrda da je njihova rezervacija uspješno obavljena. 

I sve se činilo idiličnim do samo dan prije puta. Toga 9. kolovoza stigla joj je SMS poruka hrvatskog turističkog servisa Adriatic.hr, kojim ju obavještavaju da rezervirani smještaj nažalost nije više raspoloživ. Doduše, ponudili su joj jedan zamjenski, ali ne u istom mjestu, čak ni na istom otoku, već na kopnu, dvadesetak kilometara dalje.

"Na moje prijetnje da ću ih tužiti, iz Adriatic.hr-a su mi poslali mail da im je žao što se to dogodilo, da su dali opcionalnu ponudu u drugom gradu te ako nam to ne odgovara da odemo na Booking.com i tražimo druge lokacije. I onda dodaju da ukoliko nađemo novi smještaj i izvršimo rezervaciju za njega, tada će nam osloboditi blokirani iznos na kartici", priča nam Tomčić, dodajući da je tek u tom trenutku postala svjesna kako bi joj agencija mogla čak i uzeti novac za smještaj kojeg sami otkazali. 

Na traženje novog smještaja samo dan prije puta Tomčić nije ni pomišljala. Umjesto toga javila se agenciji Booking.com koji su postupili daleko profesionalnije od njihovih hrvatskih kolega. "Odmah su mi ponudili nekoliko zamjenskih smještaja u istom mjestu i obećali podmiriti razliku ukoliko se odlučimo za skuplji smještaj. U konačnici smo dobili duplo skuplji smještaj, a Booking plaća razliku u cijeni, tako da o njima imam samo riječi hvale", kaže Tomčić.

Ali zato Adriatic ne hvali, naprotiv. Kaže da je iz banke dobila informaciju da su joj iz te agencije pokušali uzeti 90 posto iznosa koji je bio blokiran na kartici za prvotno bukirani apartman, što ju je najviše i razljutilo u cijeloj priči. Naime, prema pravilima Bookinga, ukoliko osoba otkaže rezervaciju dan prije termina naplaćuje joj se cijeli iznos, a ako se otkazuje do tri dana prije naplaćuje se 50 posto. No, o uzimanju 90 posto iznosa i to kad agencija otkaže, tvrdi da nigdje nema ni slova.

A upravo taj dio poriče Goran Vrgoč, vlasnik i direktor agencije Adriatic.hr. "To nije moguće, naplaćuje se samo ako gospođa otkazuje smještaj. Sve iz priče stoji osim da smo tražili 90 posto novca. Taj dio nema veze sa životom. To je gospođa nešto skroz krivo razumjela, prvi put to čujem", rekao nam je Vrgoč, koji je nekoliko puta ponovio kako mu je jako žao zbog svega, ali da se radi o nečemu na što njegova agencija nije mogla utjecati jer se zna dogoditi da iznajmljivači u zadnji tren otkažu. 

Na Facebook stranicama Adriatic.hr-a ne manjka negativnih komentara (Screenshot: Facebook)

Prema objavama na njihovoj stranici na Facebooku reklo bi se da se to događa prilično često, no Vrgoč tvrdi da se radi o iznimkama. "Moguće je da postoje loša iskustva jer mi radimo iznimno veliki promet, oko milijun noćenja po godini. Na taj promet, koliko god se trudili kvalitetno odrađivati posao, a trudimo se, neke neželjene situacije statistički su neizbježne"; kaže Vrgoč, dodajući da se ljudi lakše objavljuju neugodna iskustva, dok oni koji nisu imali problema to ni ne objavljuju. 

"Obično se o lošim  stvarima priča, o dobrima baš i ne. Ako do njih i dođe mi ih nastojimo rješavati. Gost je na prvom mjestu. Ukoliko gost inicira neželjenu situaciju nastojimo i tada pronaći pravično rješenje", kaže Vrgoč, dodajući da su oni na tržištu već 17 godina i da ne bi opstali toliko dugo da tako posluju. 

Vrgoč je bio toliko uvjeren da dio priče u kojem je obitelji Martine Tomčić upućena da ponovo bukira smještaj, pa će joj novac od prve rezervacije biti vraćen, da nam je rekao da će joj u cijelosti platiti smještaj ukoliko je to točno. "Ali siguran sam da to nije točno, mi tako ne poslujemo", rekao je Vrgoč. 

Međutim, njegova je agencija Martini Tomčić 9. kolovoza poslala mail kojim joj se, među ostalim ispričavaju zbog nastale situacije te je mole da, ukoliko inzistira na smještaju na otoku kojeg je prvotno rezervirala, neka ponovo pregleda ponudu na Bookingu i napravi novu rezervaciju."U tom slučaju, novac koji je bio blokiran na Vašoj kartici, bit će vraćen", kaže se u poruci Adriatic.hr-a. 

Inače, riječ je o tvrtki koja je samo u 2016. godini ostvarila prihod veći od 20,5 milijuna kuna uz dobit od gotovo 2,2 milijuna kuna. Od tog iznosa tvrtka je zadržala tek manji dio, dok je vlasniku isplaćeno 1,4 milijuna kuna.

Nakon objave teksta javila nam se Tomčić koja kaže da nakon svega očekuje da će Vrgoč ispuniti obećanje i podmiriti trošak ljetovanja.